پیام تسلیت کلیسای ارتدکس به مناسبت رحلت آیت‌الله تسخیری

کلیسای ارتدکس در پیام تسلیتی، تلاش‌های آیت‌الله محمدعلی تسخیری در توسعه کمیسیون مشترک گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس را ارج نهاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس بخش مناسبات خارجی کلیسای ارتدکس روسیه در پیامی، رحلت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است: 

«مراتب تأثر و تأسف عمیق خود را بابت درگذشت آیت‌الله محمد علی تسخیری، مشاور رهبر عالی ایران و یکی از موسسین کمیسیون مشترک گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس ابراز می‌دارم.

به خوبی آیت‌الله تسخیری و دیدارهای خود با وی در حاشیه نشست‌های بین دینی را به خاطر دارم. او در خاطر من همواره به عنوان شخصیتی فعال، علاقه مند به کار خود و پرانرژی حتی در سنین کهن سالی باقی مانده است. علاقه قلبی و باطنی آیت‌الله تسخیری به عنوان یک شخصیت بزرگ دینی به گفتگو میان مذاهب، احترام رهبران مذهبی مختلف را در سراسر جهان برانگیخت.

کلیسای ارتدکس روسیه نیز تلاش‌های آیت‌الله تسخیری در توسعه کمیسیون مشترک گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس را ارج می‌نهد.

این مهم که کمیسیون مشترک گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارتدکس با گذشت بیش از ۲۰ سال همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا حد زیادی ثمره مساعی آیت‌الله تسخیری است که با همکاری پاتریارک کیریل اساس این کار را پی‌ریزی نمود.

در این ایام خود را با مردم ایران در غم عروج این مقام مذهبی و فرزند میهن ایران شریک می‌دانم.»

آیت‌الله محمدعلی تسخیری (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۳)، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، ۲۸ مرداد به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =