۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
غلبه کسب و کارهای اینترنتی بر کرونا

امروزه کمتر کسی است که تلفن همراهش هوشمند نباشد و در فضای مجازی دستی بر آتش نداشته باشد.

این فضای عجیب و غریب و در عین حال جذاب فرصت ها و تهدیدهایی را برای بشر در قرن بیست و یک به وجود آورده است. اگر دست اندر کار تجارت هستید و می خواهید کسب و کارتان را رونق بدهید، بهتر است با ما همراه شوید و مصاحبه مان را با معراج معمار نسب، مشاور دیجیتال مارکتینگ تا انتها بخوانید.

خوب است بدانید که آقای معمارنسب مدیریت مجموعه "مای کاستومر" را برعهده دارد که جزو برترین تیم ها در زمینه طراحی سایت، مدیریت اینستاگرام و خدمات دیجیتال مارکتینگ است. این تیم با داشتن سال‌ها تجربه و سابقه درخشان، طراحی کمپین های بسیاری را در کارنامه‌ی خود دارد. بنابراین، برای درک بهتر شرایط فعلی جامعه در عرصه ی کسب و کارهای اینترنتی در فرصت حاضر سعی کرده ایم، سوالات کلیدی در زمینه ی فضای مجازی و تأثیرش بر کسب و کار را از وی بپرسیم و پاسخ ها را با شما در میان بگذاریم. باشد که راهگشایتان باشد.

-سلام و عصر بخیر آقای معمار نسب.

سلام. عصر شما هم بخیر.

- سوال اولم از شما این است که اساساً اهمیت کسب و کارهای مجازی در دنیای معاصر از نظر شما به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خب واقعیت این است که استفاده از فضای مجازی و اینترنت یک روش عالی برای معرفی شما و کسب و کارتان است. به عنوان مثال طراحی یک سایت به  شما این فرصت را می دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کرده و خدمات و مزایای شغلتان را در اختیار مخاطبان بیشتری قرار دهید.

جالب است بدانید که بیش از ۵۶ میلیون نفر از جمعیت کشورمان، یعنی ۷۰ درصد ایرانی ها در فضای مجازی حضور دارند و از اینترنت استفاده می کنند. با در نظر گرفتن این رقم قابل توجه به این نتیجه می رسیم که فضای مجازی یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که به نفعتان است آن را از دست ندهید.

- سوال بعدی این است که همه گیری بیماری کرونا چه شرایطی برای کسب و کارها در کشورمان به وجود آورد؟

همانطور که می دانید در یک دسته بندی کلی می توانیم کسب و کارها را در دنیای امروز به دو بخش کلی سنتی و دیجیتال تقسیم کنیم. متأسفانه کسب و کارهای سنتی که مستلزم حضور فیزیکی افراد در محل کار بودند، از شیوع بیماری کرونا بسیار متاثر شدند و صاحبانشان را به سمت ضررهای کلان رهنمون کردند. اما جالب است بدانید که کسب و کارهای اینترنتی اتفاقاً در این فضا به سودهای کلانی دست یافتند. به طور مثال، فروش دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در ایران در دوران شیوع کرونا چندین برابر شد. دیگر کسب و کارهای اینترنتی هم همین طور سود کردند.

البته این موضوع مختص ایران نیست و در تمام دنیا کسب و کارهای مجازی نسبت به کارهای سنتی وضعیت بسیار بهتری دارند و در دوران شیوع بیماری کرونا از مصائب آن در امان ماندند. به طور مثال، فروش آمازون به عنوان یک فروشگاه اینترنتی جهانی چندین برابر شد و صاحبانش از سودهای کلان لذت می برند!

- پیشنهاد شما به عنوان یک کارشناس کسب و کارهای مجازی به مخاطبان برای اینکه در دنیای امروز در فضای تجارت موفق شوند، چیست؟

پیشنهاد من و تمامی اهالی بیزینس در دنیای امروز این است که شما باید به سمت کسب و کارهای اینترنتی حرکت کنید. چه بخواهید و چه نخواهید در قرن بیست و یکم به دنیا آمده اید و زندگی می کنید. بنابراین، نمی توانید از مقتضیات آن فرار کنید. امروزه بخش مهمی از فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی صورت می‌گیرد. بدون داشتن ابزارهایی همچون وب‌سایت، کانال و صفحات پرمخاطب در رسانه های اجتماعی شما فرصت تبلیغات و استفاده از مشتریان بالقوه خود در فضای آنلاین را از دست خواهید داد.

بدیهی است که برای ورود به دنیای کسب و کارهای مجازی نیاز به آموزش های خاصی دارید و باید از اهل فن مشاوره بگیرید. اما به یاد داشته باشید که هر چه ورود به این فضا را به تأخیر بیندازید، خودتان را از قله ی موفقیت دور کرده اید.

اگر تصمیم گرفتید که کسب و کار خود را در فضای مجازی راه بیندازید و به سمت یک تجارت موفق گام بردارید، می توانید تیم مای کاستومر را به عنوان یک مجموعه ی با تجربه و حرفه ای در کنار خودتان داشته باشید. در مای کاستومر ما ابتدا خواسته‌های شما را می‌شنویم، نیازهای شما را بررسی می‌کنیم و با توجه به این موارد، مراحل، قیمت و استراتژی‌های پروژه را به شما ارائه می‌دهیم.

جهت دریافت مشاوره صفر تا صد کسب و کارهای اینترنتی با شماره های ۰۲۱۲۶۴۰۸۸۱۶-۱۷ و ۰۹۱۲۴۷۷۷۴۸۷ تماس بگیرید.

همچنین میتوانید جهت مشاهده محتواهای آموزشی در اینستاگرام، پیج زیر را مشاهده کنید

http://instagram.com/my.customer

کد خبر 1424288

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار