افزایش شمار مبتلایان کرونا ویروس کرونا/«شهریور» و «مهر ماه» سخت در انتظار مردم کهگیلویه و بویراحمد

جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز ( شنبه ۱ شهریور ماه ۹۹) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو در ساختمان دولت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد؛
جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز ( شنبه ۱ شهریور ماه ۹۹) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو در ساختمان دولت برگزار شد.
جادوان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این جلسه گفت: در یک هفته اخیر افزایش تعداد بیماران در بحث بستری و بیماران سرپایی بیماران کرونایی ملموس است.
جاودان سیرت افزود: موضوع انفولانزا در پیش بوده و کرونا همچنان وجود دارد. در پایان شهریور و اوایل مهرماه با مشکلات عدیده‌ای در این مورد روبرو خواهیم بود.
وی اضافه کرد: علایم بیماری کرونا نسبت به ماه‌های گذشته تغییر یافته و سن‌های پایین تری را درگیر کرده است. به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه می‌شود، پروتکل ها را رعایت کنند. در غیر این صورت با بحران روبرو خواهیم بود.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: نیاز است مراکز سالمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد نظارت‌های بیشتری قرار گیرند و باید وضعیت تغذیه‌ای و نظارتی برنامه‌ای مدونی وجود داشته باشد.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه، اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا به مرز ۵ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد رسیده است.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا به خانه سالمندان نفوذ کرده است، افزود: کل بستری‌های کرونا ۲۱۲ نفر که ۹۴ بیمار قطعاً کرونایی و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و سه نفر زیر دستگاه هستند.
 پرویز یزدان پناه با اشاره به این که تعداد بهبود یافتگان ۳۸۵۰ نفر است بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۷۱ نفر همان فوتی بوده است و کل نمونه‌ها ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر است.
 وی افزود: شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در استان ۱۹ درصد و در کشور ۱۲ درصد است.
 یزدان پناه ادامه داد: در روزهای گذشته تعداد نمونه ۲۰۴ مورد بود که ۶۰ مورد مثبت شد و ۴۷ مورد شهرستان بویراحمد و در خانه سالمندان بود.
وی تعداد موارد مثبت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هرچند شیوع افزایش پیدا کرده است اما مرگ و میرها کاهش داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =