‍ افتتاح و کلنگ زنی ۴۳۸ طرح دراستان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی چشم‌انداز در شبکه جهانبین گفت: در هفته دولت جاری حدود ۳۴۸ طرح در چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که برای اجرای و تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، این طرح‌ها اشتغال ۹۰۰ نفر را به همراه دارد.

به گزارش خبرآنلاین ازچهارمحال و بختیاری :  اقبال عباسی  عنوان کرد: در طول ۷ سال گذشته ۳۷۲۶ طرح در این استان با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی علاوه بر اقدامات کمیته‌امداد امام خمینی (ع) در حوزه اعطای اشتغال، اقداماتی توسط گروه‌های جهادی، خیرین و سایر نهادهای متولی انجام شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف باید به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: ارتباط مدیران با اهالی رسانه کمرنگ است، مدیران باید اهالی رسانه ارتباط موثری داشته باشند، بی‌اطلاعی مردم از خدمات دولت موجب بدبینی می‌شود، مدیران برای این کار هزینه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در تمامی دولت‌ها ضعف و کاستی‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: مسؤولان موظف هستند در نظام جمهوری اسلامی با مردم با خوشرویی برخورد کنند، برخورد خوش در اذهان مردم ماندگار است، همچنین در هفته دولت فرمانداران از تریبون‌های مختلف این خدمات را به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه ۲ پروژه مهم در حوزه زیرساخت در چهارمحال و بختیاری کلید خورده است، یادآور شد: اجرای پروژه محور شهرکرد_ بروجن_ لردگان به خوزستان در حال اتمام است و پروژه شهرکرد_ شلمزار_ ناغان به خوزستان توسط بانک رفاه کارگران و همکاری چند سرمایه‌گذار به زودی در استان کلید می‌خورد، اتمام این پروژه‌ها مزایای بسیاری برای مردم این استان به همراه دارد.


عباسی ادامه داد: احداث ۲۴۴۰ واحد مسکونی محرومان در چهارمحال و بختیاری در حال اتمام است و احداث یکهزار واحد مسکونی دیگر به سرعت در استان آغاز می‌شود در صورت اتمام عملیات اجرایی این واحدها مجددا سهمیه‌ای به استان در این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن، خاطرنشان کرد: این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طبق پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد مراحل  انعقاد قرارداد با یک پیمانکار توانمند برای اجرای این پروژه به سرعت انجام شود و استاندار استان مجاور نیز مقدمات اجرای مابقی این پروژه در استان مجاور را فراهم کند.

وی در  خصوص آمار بالای بیکاری در بین قشر تحصیلکرده در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: باید آموزش‌های کوتاه مدت سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های بلندمدت مراکز علمی بر اساس نیازسنجی واحدهای تولیدی و بازار کار صورت بگیرد تا بتوان زمینه ایجاد اشتغال در این قشر را فراهم کرد.

عباسی در پایان با بیان اینکه در تعطیلات پیش‌رو،ورود مسافران به چهارمحال و بختیاری یکی از دغدغه‌های ما است، بیان کرد: امکانات بهداشتی و درمانی ما محدود است، در صورت بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی، شکل‌گیری تجمع و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است وضعیت شیوع کرونا در استان بحرانی شود، بنابراین فرمانداران باید باتوجه به وضعیت شهرستان محدودیت‌ها را تشدید کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =