شفافیت از ارکان افزایش اعتماد عمومی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: توجه به شفافیت، نقش موثری در افزایش رضایتمندی کارگران و جلب اعتماد عمومی دارد.

محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرآنلاین استان مرکزی، با تاکید بر توجه ویژه مجموعه وزارت تعاون بر شفاف سازی خدمات، اظهار کرد: یکی از مصادیق عدالت، شفافیت است و وزارت تعاون در سال های اخیر تلاش بسیاری را در راستای استقرار شفافیت و مبارزه با فساد بکار گرفته است.
وی رونمایی از سامانه شفافیت که اخیرا توسط وزارت تعاون صورت گرفت را گامی اساسی در این حوزه دانست و گفت: افزایش اعتماد عمومی، ایجاد رضایت بیشتر در میان کارگران، ایجاد زمینه مناسب برای کارفرمایان، توجه به عدالت و اجرای قانون از دغدغه های رهبری بوده است که با راه اندازی این سامانه در این مسیر اقدام شده است.
وی با بیان اینکه علاقمندان به دریافت اطلاعات درخصوص عملکرد این مجموعه در حوزه های مختلف می توانند به سامانه یاد شده به آدرس https://shafaf.mcls.gov.ir مراجعه کنند، افزود: با مراجعه به این سامانه می توان اطلاعاتی همچون اسامی اعضای هیات مدیره تابعه وزارت تعاون، رتبه بندی و سطح بندی شرکت های زیرمجموعه شستا، تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی، لیست دریافت کندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بالای 50 میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و سامانه های دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه همچون بهزیستی، صندوق ها و بانک ها و ... را مشاهده کنند.
وی واگذاری بخشی از سهام شستا به مردم که بزرگترین عرضه در تاریخ بورس ایران لقب گرفت و انتقال روند تصمم گیری این شرکت ها از اتاق های دربسته به اتاق های شیشه ای و زیر ذره بین قرار گرفتن سهامداران و کارشناسان در این حوزه را اقدام بزرگی عنوان کرد که در مسیر شفاف سازی عملیاتی شده است.
وی اظهار کرد: راه اندازی 32 سامانه شفافیت شامل 10 سامانه ستادی، 18 سامانه مربوط به شستا و چهار سامانه در بخش های دیگر را از اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت بیشتر با مردم دانست و درخصوص اقدامات اداره کل تعاون استان در این خصوص گفت: راه اندازی کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، انجام بازرسی سلامت اداری، انجام مزایده ها و مناقصات تنها از طریق سامانه شفاف سازی در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر و اعلام در سایت اداره کل به صورت هفتگی، از جمله اقدامات انجام شده است.
وی همچنین، معرفی سامانه جامع روابط کار، معرفی سامانه ثبت بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، اطلاع رسانی درخصوص قوانین مرتبط با کارگران و کارفرمایان و ارائه آمارنامه اداره کل تعاون استان مرکزی در سال های متوالی از طریق سایت این اداره کل را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در استان در حال انجام است تا شفافیت در خدمات رسانی به جامعه هدف محقق شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =