به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فاضلی با اشاره به ابلاغ جزییات ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه بیکاری در راستای تحقق دولت الکترونیک، اظهار داشت: زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی و سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان های پایلوت اجرای طرح گذراند در سراسر کشور اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به شمار می رود، افزود: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
فاضلی یادآور شد: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی های اداری نیست.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیت های این سامانه عنوان کرد.
حفیظ الله فاضلی اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار از جمله طرحهای بزرگ وزارت کار است که با هدف شفافسازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواستها، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکلدار، شوراهای سازش، طبقهبندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار میرود.
وی یادآور شد: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.
گفتنی است، برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، زیر سامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان قزوین، اردبیل، فارس، سمنان و هرمزگان به صورت آزمایشی راه اندازی و پس از تست به سراسر کشور ابلاغ شد.
46
نظر شما