نماینده مجلس: تجمیع اطلاعات اجتماعی- اقتصادی شهروندان لازمه حمایت از اقشار ضعیف است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه تقویت پایگاه رفاه ایرانیان را به مجلس ارسال کند، گفت: تجمیع اطلاعات اجتماعی- اقتصادی شهروندان برای توزیع دقیق منابع و حمایت از اقشار ضعیف جامعه ضروری است.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید بر تدوین شناسنامه اقتصادی- اجتماعی شهروندان، اظهار داشت: کشور برای برنامه‌ریزی به اطلاعات و دیتای کامل از وضعیت اجتماعی و درآمدی مردم نیاز دارد، این اطلاعات در حد اسم و فامیلی و شماره شناسنامه کفایت نمی‌کند. ما باید عمیق تر ورود کنیم و با رعایت حفظ حریم خصوصی خانوارها، اطلاعات را تجمیع کنیم.  
وی افزود: در همه کشورهای دنیا حفظ حریم خصوصی در اولویت است. با توجه به این موضوع، هدفمندتر می‌توان به توزیع منابع پرداخت و در حوزه‌های اجتماعی دقیق‌تر از اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه حمایت کرد.
دنیامالی یادآور شد: ما انواع تسهیلات را به دهک‌های پایین جامعه دادیم اما هنوز در این زمینه شاهد نارضایتی هستیم. چرا که هر کدام از دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف مانند کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرای فرمان امام(ره) به نوعی کار می‌کنند و این حمایت های تجمیع شده و دقیق و شفاف نیست.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: تجمیع اطلاعات و تدوین شناسنامه فضای مجازی در همین راستا به دولت کمک می‌کند. در این صورت دولت از افراد پردرآمد مالیات دریافت می‌کند و بسته‌های حمایتی را در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می‌دهد.
دنیامالی با بیان اینکه پایگاه رفاه ایرانیان ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گام هایی را برداشته است، خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه جامعی به مجلس ارسال کند تا مجلس در راستای رفاه مورد تاکید در برنامه‌های توسعه کشور، این پایگاه را تقویت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =