توصیه هاشمی به معاونان شهردار: برای نقد شدن مصوبات دم دفتر وزرا بخوابید

ایسنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لزوم پیگیری مصوبات دولت در حوزه حمل و نقل از سوی شهرداری تهران گفت: مدیران شهری باید شب دم دفتر وزیر بخوابند تا مصوبات نقد شود.

محسن هاشمی ظهر امروز در پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای شهر میزبان اعضای شورایاری منطقه ۱۸ بود که گزارشی از وضعیت منطقه ۱۸ ارائه شد.

وی با بیان اینکه شورایاران به دلیل استقرار در محله می توانند گزارشات خوبی از وضعیت محله شان ارائه کنند، گفت: اگر شورای شهر و شهرداری نیز به حل این مشکلات اهتمام ورزد قطعا موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود.

وی با بیان اینکه امروز تمام وقت جلسه به بررسی باغات اختصاص یافت، گفت: بررسی پرونده های باغات بسیار حساس است. چرا که معمولا آراء کمیسیون ماده ۷ مورد اعتراض قرار می گیرد و یا آراء دیوان عدالت اداری برای بررسی بیشتر به شورای شهر می آید که از مصوبات سخت شورای  است.

وی در مورد کلنگ زنی خط ۱۰ مترو توسط یکی از اعضای دولت نیز گفت: بر اساس قانون دولت می بایست ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو را پرداخت کند و اگر کسی از اعضای دولت نیز نسبت به کلنگ زنی مترو اقدام کند حتما این قانون محکم تر پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه البته دقت داشته باشید دولت ها به مترو کمک کرده اند، گفت: همه دولت ها به نوعی به مترو کمک کردند. به گونه ای که در زمان دولت هاشمی رفسنجانی هم وام و هم ارز به مترو داده شد و در زمان خاتمی نیز علاوه بر تخصیص ارز و وام به مترو، پرداخت هزینه های مترو در بودجه سالیانه نشست و در دولت روحانی نیز مسئله انتشار اوراق مشارکت مطرح شد که بازپرداخت ۵۰ درصد این اوراق نیز بر عهده دولت است.

وی با بیان اینکه دولت ها مصوبات خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی دارند گفت: ما باید در شهرداری توان نقد کردن این مصوبات مثبت را داشته باشیم. این نقد به شهرداری وارد است که نقد مصوبات با کندی انجام می شود و معتقدم که شهردار و معاونینش شب باید دم دفتر وزرا بخوابند و تا مصوبات نقد نشده به خانه نروند.

وی با بیان اینکه مترو علاوه بر اینکه موجب ایجاد نظم در شهر شده آلودگی هوا را کاهش می دهد، گفت: مترو یک پروژه عدالت محور است و نمی دانم چرا علاوه بر دولت ، شهرداران مناطق و شهردار تهران نیز این موضوع را به درستی درک نکردند.

هاشمی با بیان اینکه سال آخر دولت و مدیریت شهری است گفت: معمولا دولت ها در سال های آخر دچار بحران نقد می شوند و با فرض اینکه بعدش نیستند، کارها با کندی پیش می رود اما یک سال وقت داریم و باید تا روز آخر کارها را انجام بدهیم.

وی افزود: همانطور می دانید انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری است و ما نیز یکسال فرصت داریم که کارهایی را که شروع کردیم به اتمام برسانیم. مثلا پروژه شهید بروجردی به خاطر تملک چند ملک مانده است و بهتر است هر چه سریعتر این پروژه را افتتاح کنیم نه اینکه دوره بعد افتتاح شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =