کار آسانی نیست که ایالات متحده را با این قدرت به انزوا کشید/آمریکا به جای ایران خود را تحریم کرد

یک رسانه چینی معتقد است که آمریکا با اعمال تحریم خود را از اقتصاد جهان تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت تحلیلی خبری گلوبال تایمز چین در گزارشی با عنوان «امریکا با تحریم دیگران بیشتر به خود آسیب وارد می کند» نوشت:

به نظر می رسد که حتی پس از صدور بیانیه مشترک روز پنج شنبه از سوی سه کشور اروپایی در مخالفت با تمدید تحریم ها علیه ایران ، واشنگتن قصد تسلیم شدن ندارد .

 پمپئو متحدان اروپایی خود را به قرار گرفتن در کنار آیت الله ها متهم کرد و در توئیت روز جمعه خود نوشت: امریکا در مورد مساله تمدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی مصالحه نخواهد کرد.

این روزها جهان به تحریم های امریکا با چشمانی بی تفاوت نگاه می کند. سال های اخیر نشان داده است که امریکا جدای از اعمال تحریم ها یا تهدید به اعمال آنها، تاثیر دیگری در عرصه جهانی  نداشته است و با این رفتار به خود صدمه می زند.

اعمال تحریم شیوه ای است که امریکا بارها برای واداشتن کشورهای مخالف واشنگتن خود به دادن امتیاز، از آن استفاده کرده است که اگرچه مشکلاتی را برای این کشورها ایجاد کرده، ولی نتایج مطلوبی را برای امریکا به دنبال نداشته است.  امریکا با این اقدام تنها منافع خود را به خطر می اندازد .

 امریکا از سال ۱۹۷۹ بر ایران تحریم اعمال و اقتصاد آن را با مشکل مواجه کرده ، ولی این کشور هنوز پا برجاست و تسلیم نشده است.

 روسیه بزرگ ترین قربانی امریکا بوده و به نقل از مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی مستقر در امریکا، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ دور تحریم علیه افراد، شرکت ها و نهادهای دولتی روسیه اعمال شده  ولی روسیه توانسته است ذخایر ارزی و طلای خود افزایش دهد و اقتصاد و توان دفاعی خود را نیز تقویت کند.

پس از حملات امریکا علیه شرکت بزرگ هوآوی چین، این شرکت توانست فروش خود را در سال ۲۰۱۹ افزایش و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نیز درآمد سالانه خود را ۱۳ درصد افزایش دهد . درواقع،  فشار امریکا بر شرکت های فناوری چینی، تنها باعث تسریع حرکت آنها در کسب استقلال در پژوهش و توسعه فناوری شده است.

حتی متحدان اروپایی امریکا نیز از تحریم های آن در امان نیستند . دولت امریکا یک بندر آلمانی  را به علت مشارکت در طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ تحریم کرده است.

امریکا بدون توجه به وابستگی شدید متحدان اروپایی خود به انرژی روسیه و خاورمیانه، طبق میل خود بر آنها تحریم اعمال می کند.

 امریکا زمانی، تحریم ها را بر مبنای منافع مشترک خود و متحدانش اعمال می کرد، ولی اکنون مفهوم منافع مشترک در راهبرد امریکا رنگ باخته است.

 استیو بنن، نویسنده سیاسی در امریکا، می نویسد کار آسانی نیست که به طور همزمان  امریکا را منزوی، منافع امنیتی آن را تضعیف و دوستان و دشمنان را یک جا به مخالف خود تبدیل کرد، ولی ترامپ و پمپئو در این کار موفق بوده اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =