مرکز نوآوری گیربکس در قزوین راه اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان قزوین گفت: مرکز نوآوری گیربکس نیرومحرکه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فتح طاهری، رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان قزوین در نشست خبری که با حضور محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی و کاربردی کشور در قزوین برگزار شد، گفت: در استان قزوین در جهات مختلف قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی وجود دارد و استان قزوین قطب صنعت، کشاورزی، هنر و گردشگری است.
رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها تعداد مراکز ما در حوزه صنعت بد نیست ولی در حوزه هنر، گردشگری و کشاورزی به نظر می‌رسد مراکز علمی و کاربردی استان به قدر کافی نیست.
طاهری افزود: اگر بخش‌ها و اداراتی در استان، استانداردهای لازم را داشته و متقاضی تاسیس مرکز باشند آمادگی بررسی درخواست آنها را در بخش هنر و کشاورزی داریم.
او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف، افزود:دانشگاه پیش از این با آموزش و پرورش و شرکت شهرک‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و اخیرا هم یک تفاهم نامه با پارک علم و فناوری امضا کرد.
این مقام مسئول گفت: در قالب این تفاهم نامه که در سفر اخیر دکتر ستاری به قزوین منعقد شد یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای مرکز نوآوری گیربکس نیروی محرکه تخصیص یافت و این مرکز می تواند به عنوان یک مرکز نوآور در سطح استان و کشور مطرح شود.
طاهری اضافه کرد: کارهای مقدماتی و مطالعاتی این مرکز انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم آن را افتتاح کنیم.
در ادامه دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه مهارتی کشور به دنبال ترویج آموزش‌های مهارتی است تا دانشجویان پس از تحصیل بتوانند متناسب با رشته تحصیلی مشغول کار شوند که در این راستا خوشبختانه ۷۵درصد دانش آموختگان شاغل شده‌اند.

او اضافه کرد: ۴۰درصد دانشجویان ما شغل مرتبط با رشته تحصیلی داشته اند و زمینه اشتغال پذیری دانشگاه در حد قابل توجهی بالا رفته است.
دکتر امید تصریح کرد: ترویج آموزش‌های مهارتی، تصویب اساسنامه همه مراکز، تعیین تکلیف رؤسای مراکز استان‌ها، ساماندهی وضعیت مدرسین دانشگاه و ایجاد مراکز نوآوری تولید محتوای آموزشی، جوان گرایی در ورودی مدرسان دانشگاه، توسعه کیفی و خوشه بندی رشته‌ها از رویکردهای مهم دانشگاه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: توسعه هدف مند کیفی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، در دستور کار است و مأموریت همه مراکز استان‌ها مشخص شده و هر جا که به رشته خاصی نیاز بود هماهنگی لازم نیز صورت می‌گیرد.

48

کد خبر 1426291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =