رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : با ارائه آموزشهای رسانه ای و گروهی میزان استقبال مشمولین فراخوان مرحله چهارم قانون مالیات بر ارزش افزوده رضایت بخش بوده است.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که در همایش هماهنگی اجرای فراخوان مالیات بر ارزش افزوده در استان فارس حضور یافته بود افزود : 120 هزار نسخه قانون مالیات بر ارزش افزوده و 200 هزار بسته آموزشی این قانون در بین مودیان مالیاتی توزیع شده است.

علی عسکری گفت: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 682 میلیارد تومان از محل وصول مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداریهای سراسر کشور واریز شد.

وی همچنین با بیان اینکه از محل این درآمد در سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال 960 هزار میلیارد تومان به حساب شهرداریها واریز شده است ، گفت: 56 میلیارد تومان نیز از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداریهای فارس واریز شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون چهار مرحله فراخوان مشمولین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور انجام شده است اضافه کرد : از ابتدای مهر ماه امسال مشمولین مرحله چهارم نیز باید به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به صورت هر سه ماه یکبار اقدام کنند.

 بنا بر سخنان عسکری اکنون در بیش از 140 کشور جهان مالیات بر ارزش افزوده از مردم دریافت می شود که در 50 در صد کشورها نرخ مالیات بر ارزش افزوده تک نرخی و 30 در صد دو نرخی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ایران 3 در صد است گفت : 40 تا 45 درصد ناخالص داخلی ایران مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی شود که بخش عمده ای از این میزان مربوط به محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی و استراتژیک است و تنها کالاهای عادی و لوکس مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود.

عسکری یادآور شد: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشورهای همسایه از جمله قطر 21 در صد ،‌ترکیه 25 درصد ، اردن 26 درصد ، قرقیزستان 14 درصد و ارمنستان 16 درصد است در حالیکه در ایران 6/7 در صد است. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اوایل امسال با هماهنگی با شورای اصناف کشور از 28 گروه اصناف پرداخت کننده مالیات ،‌12 گروه برای مشارکت در مرحله چهارم و 16 گروه برای مشارکت در مرحله پنجم که از ابتدای سال آینده آغاز می شود انتخاب شدند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در تیر ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تیر ماه امسال 4 میلیون و 40 هزار اظهار نامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور تحویل داده شده بود که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و 200 هزار اظهارنامه بیشتر تحویل داده شده است.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    0 0
    قیمت خودرو در این کشورها چقدر است؟ آیا آنها هم وارداتشان را به نفع کمپانی خاص مدیریت می کنند؟ ضمن اینکه مالیات گیری در ایران اصلا شفاف نیست.