اعضای بدن یک مادر اهل هفشجان چهارمحال و بختیاری اهداء شد

ایرنا نوشت : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از تایید مرگ مغزی بیمار بستری در بیمارستان کاشانی شهرکرد و کسب رضایت خانواده نیکوکار یک مادر اهل هفشجان، اعضای بدن این مرحومه اهداء شد.

فریدون رحمانی افزود: مرحومه فرحناز صالحی هفشجانی که بر اثر مشکلات قلبی مدتی قبل در بیمارستان هاجر بستری بود به کما رفت که پس از احتمال اعلام مرگ مغزی، به بیمارستان کاشانی منتقل شد و پس از تایید مرگ مغزی، با رضایت خانواده سخاوتمند صالحی هفشجانی، عملیات جداسازی اعضای بدن این بانو آغاز شد.
رحمانی تصریح کرد: سحرگاه روز جمعه اعضای این مادر جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شد تا این هدیه با ارزش در شب تاسوعای حسینی نجات‌بخش جان سه انسان نیازمند به پیوند عضو شود.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، رضایت‌گیری و جداسازی و پیوند اعضا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا بسیار طاقت‌فرسا است.
گفتنی است ، از ابتدای امسال تاکنون هشت عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.
این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ نفر خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =