۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶

دانشجویان ایرانی در اعتراض به کشتار بی رحمانه دولت عربستان سعودی در بحرین مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

در این تجمع که به دعوت بسیج دانشجویی ترتیب یافته است دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران ، امیرکبیر ، امام صادق ، علامه و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

دانشجویان با در دست داشتن تصاویر مسلمانان کشته شده در بحرین شعارهای «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» ، « مرگ بر آل خلیفه »، « مرگ بر آل سعود» ، « مرگ بر آمریکا » و « مرگ بر صهیونیسم » سر دادند.

دانشجویانی که از کوچه های پشتی سفارت عربستان قصد حمله به این سفارت را داشتند با نیروهای یگان ویژه درگیر شدند. 

همچنین تجمع کنندگان پلاکاردهایی با مضامین، "هیهات من الذله"، "بوی ایستادگی خمینی این بار از بحرین می‌آید"، "نسل‌کشی در خاورمیانه تا کی؟" و تصاویری از تظاهرات مردم بحرین، عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان و پرچم‌های حزب‌الله و بحرین را در دست داشتند. 

تجمع کنندگان همچنین شعار "الموت آل سعود"، "الموت آل خبیثه"را روی زمین نوشتند. 

در ادامه این تجمع طهمورثی نماینده جنبش دانشجویان تهران گفت: ما دانشجویان اندوه خود را با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم کرد و با برپایی جشن پیروزی حق بر کفر و نفاق به مسجدالحرام وارد خواهیم شد. 

در ادامه این تجمع، بخشی از تجمع کنندگان عبارت "لا اله الا الله محمدا رسول الله" را از پرچم عربستان قیچی و اعلام کردند این عبارت متعلق به آل‌سعود نیست. 

در ادامه این تجمع، حضوری از واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) از پراکندگی سفارتخانه‌ها در ایران و همچنین تاسیس سفارتخانه‌ها در شمال تهران انتقاد کرد و گفت: ابرقدرت‌ها رو به شکست هستند و مسلمین باید خود را پیدا کنند. ما امیدواریم در این راه پیروز شویم و به تکلیف خود یعنی مقابله با ظلم عمل کنیم. 

در ادامه این تجمع، پرچم آمریکا از سوی تجمع‌کنندگان لگدمال شده و به آتش کشیده شد. 

همچنین توکلیان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان پیشنهاد داد که نام خیابانی که سفارت عربستان در آنجا قرار دارد را به نام شهدای بحرین تغییر دهند که این پیشنهاد مورد استقبال تجمع کنندگان قرار گرفت. 

بردلو نماینده مستقل دانشجویی نیز گفت: این غربی‌ها که خود مدعای حقوق مردم هستند، خائن‌اند. آل خبیثه و آل سعود مردم بحرین را به شهادت می‌رسانند. آنها خود نه تنها مدافع حرم‌الشریفین نیستند، بلکه خائن حرم‌الشریفین هستند. 

در این هنگام تجمع‌کنندگان شعار "الموت آل سعود"، "الموت آل خبیثه" را سر دادند. 

وی در ادامه اظهاراتش از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست که دانشجویان دستگیر شده به هنگام تجمع در مقابل کنسولگری عربستان سعودی در مشهد آزاد شوند. 

همچنین نماینده دفتر تحکیم وحدت گفت: حرکت آزادی‌خواهی در جهان به اوج خود رسیده و امروز شاهد بیداری اسلامی علیه استکباران و حکام کشورهای عربی هستیم که مردم این کشورهای عربی با سر دادن شعار الله اکبر، پایه‌های ظلم را به لرزه درآوردند. 

در پایان این مراسم، بیانیه‌ پایانی توسط سخنران قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا ان تخافوا ولا تحزنوا وابشروا بالجنه التی کنتم توعدون» 

بر آنان که گفتند پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند، فرشتگان فرود می‌آیند که نترسید و غمگین نباشید، شما را به بهشتی که وعده داده بودند بشارت است. 

ما انقلاب‌مان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چرا که انقلاب ما انقلاب است و تا بانگ لا اله الا الله، محمد رسول الله در تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبران هست، ما هم هستیم.امام خمینی (ره) 

زبان‌ها، گفتارها و قلم‌ها عاجز است از شکر پیروزی‌های پی در پی ملت‌های مستضعف جهان در مقابل ستم پیشگان کافر که پس از پیروزی ملت مسلمان ایران در مقابل استکبار امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم و امروز دانشجویان مسلمان ایران که خطر انحراف این خیزش اسلامی را از سوی دول غربی و صهیونیزم خشن‌تر از فاشیست می‌بینند، فریاد انقلابی خود را طبق بندهای زیر در مقابل سفارت دولت آل سعود خبیث اعلام می‌دارد. 

1- بیداری امروز مردم مسلمان و مستضعف کشورهای منطقه در مصر، لیبی، تونس، یمن، عربستان و بحرین حاصل تجربه‌های تلخ امت اسلامی در پی قرن گذشته است که با شعارهای وارداتی دموکراسی برگرفته از تمدن رو به زوال غرب هیچگاه به پیروزی نرسید و فهمیده‌اند که رمز رهایی آنان از طمع‌های کرکس‌های غربی با وعده‌های پوشان وحدت کلمه و زبان فطرت بشری است که "قولوا لا اله الا الله تفلحوا" امروز شعارهای الله اکبر و نمازهای باشکوه جماعت انقلابیون در میدان‌های اصلی شهر، تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل سفارت رژیم مجعول صهیونیستی نشانه از پیشروی در همین مسیر است و این وعده الهی است که "و أن تنصروا الله ینصرکم و یثبت أقدامکم " 

2- امروز در مقابل مستکبران عالم، انسان‌های مستضعفی هستند که از ظلم بی‌خدائیان و مال‌اندوزان مستکبر که تنها به منافع خود می‌اندیشند به ستوه آمده‌اند و می‌بینیم که در مصر مسیحیان در کنار مسلمانان و در بحرین شیعیان در کنار اهل سنت حضور دارند و یک شعار مشترک دارند؛ اما آنچه که نگران کننده است تلاش تفرفه‌افکنانه غرب و علی‌الخصوص سردمدار تفرقه‌افکنی دولت بریتانیا است تا میان فرق اسلامی شکاف ایجاد کند و قطعا هر کس به این مساله دامن می‌زند بی‌شک عامل استکبار آمریکایی است. 

3- دخالت آمریکا و انگلیس در معاملات مصر، لیبی و یمن به صورت مذاکرات پشت پرده توسط مقامات دولتی این دو کشور جدای از اینکه هیچگونه مبنای حقوقی ندارد، دخالت در امور داخلی کشور و توهین به بلوغ سیاسی آنها ملت‌هاست و به شدت محکوم و مطرود است. 

4- آل سعود خبیث و جانی که خود را به بهای چاه‌های نفتی مردم بیدار عربستان آلوده به پول کثیف صهیونیست‌های آمریکایی کرده، بار دیگر دست به ریختن خون مسلمانان سنی و شیعه‌ بحرینی زده است تا پس از کشتار حجاج در سال 64 و کشتار مسلمانان یمن، امروز ماموریت جدید خود را از ام‌الخبائث دریافت کرده و در منطقه عملی کند. آل‌سعود به جای آنکه به سوی آن کشیش‌نمای آمریکایی حمله‌ور شوند که معترض به کتاب آسمانی یک میلیارد مسلمان شده است و یا به آن جلادان خونخوار حمله‌ور شوند که هر روز بر سر مردم مسلمان غزه بمب و آتش می‌ریزند به سوی مردم بی‌دفاعی حمله کرده است که تنها خواسته‌شان اجرای احکام اسلامی و برکناری دیکتاتور ذلیل و مستبد آن کشور است. 

5- خطاب این بیانیه به سوی مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است،‌ آیا مسئولین محترم این حوزه ندای بیداری اسلامی مردم منطقه را نشنیده‌اند؟ آیا اعتراف بیگانگان به خصوص سیاست‌پردازان غربی به این مطلب که این خیزش اسلامی ملهم و منشعب از انقلاب اسلامی است را ملاحظه نمودید؟ آیا اعتراض چندین هزار نفری مردم مصر در مقابل سفارت رژیم غاصب صهیونیستی را مشاهده ننمودید؟ آیا فرمان امام خامنه‌ای عالی‌ترین مقام نظام، مرجع و مقتدای آزادگان جهان مبنی بر هدایت و مراقبت از این حرکت و زلزله گسترده اسلامی را به درستی درک نمودید؟ پس علت این همه سستی و تعلل در سیاستگذاری و اقدام به موقع چیست؟ به هوش باشید که اگر این حرکت کند و اظهارنظرهای خلاف اوامر رهبری ادامه داشته باشد خواهید دید که امت بصیر و دانشجویان پیرو روح‌الله کبیر واکنش مناسبی را نشان خواهند داد.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
    0 0
    واقعا که.... حضور پررنگ دانشجویان الزهرا را نادیده گرفتید