۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
شانس مصطفی ادیب چقدر است؟

ایسنا نوشت: در آستانه نشست امروز دوشنبه پارلمان لبنان برای تعیین نامزد نخست وزیری لبنان، یک منبع سیاسی از تعیین "مصطفی ادیب" به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری توسط جریان المستقبل خبر داد و اعلام کرد این گزینش با موافقت احزاب سیاسی و از جمله حزب‌الله و جنبش امل همراه است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، یک منبع سیاسی بلند پایه لبنانی اعلام کرد که حزب‌الله و جنبش امل در گفت‌وگوهای پارلمانی امروز (دوشنبه) خود درباره تعیین نخست‌وزیر این کشور، "مصطفی ادیب"، سفیر لبنان در آلمان را به عنوان نامزد نخست‌وزیری تعیین می‌کنند.

طبق گفته این منبع، جریان المستقبل لبنان به ریاست سعد حریری برای نامزد کردن ادیب جهت تصدی پست نخست‌وزیری آماده می‌شود.

در همین حال، سعد حریری، نجیب میقاتی، تمام سلام و فؤاد السنیوره، نخست‌وزیران اسبق لبنان در بیانیه مشترکی پس از انجام یک نشست که توسط السنیوره قرائت شد در این باره اظهار کردند که جریان المستقبل مصطفی ادیب را نامزد تشکیل دولت کرده است.

السنیوره گفت که نخست‌وزیران اسبق لبنان امیدوارند که مصطفی ادیب با بیشترین آرا فراکسیون‌های پارلمانی مکلف به تشکیل دولت شود.

در همین راستا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که رهبران جامعه اهل سنت در لبنان روز یکشنبه اعلام کردند که با نام دیپلمات مصطفی ادیب برای تصدی پست نخست وزیر موافقت کرده‌اند و این مسأله قرار است دوشنبه در چارچوب گفت‌وگوهای الزام آور رئیس جمهور جمهوری در پارلمان مشخص شود.

دو مقام بلندپایه لبنانی نیز در این باره تأکید کردند که نامزد شدن مصطفی ادیب برای تشکیل دولت در لبنان پس از تماس‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته برای تحت فشار قرار دادن رهبران لبنان و توافق بر سر یک گزینه صورت گرفته است.

طبق گفته این دو مقام لبنانی قرار است که ماکرون عصر امروز وارد بیروت شود.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =