واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به افزایش سفرها در تعطیلات گذشته

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که در زمینه اعمال یا در نظر گرفتن محدودیت‌ برای سفرها باید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری کند، گفت: انتظار همراهی بیشتری از طرف جامعه وجود داشت.

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت اعمال نکردن محدودیت برای سفرها گفت: اعمال محدودیت‌ها برای سفر و هر نوع فعالیتی بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه‌ای برابر با عنوان خود دارد و هر نوع محدودیت اگر در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و پیشنهاد شود، باید تصویب و سپس ابلاغ شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده محدودیتی در زمینه سفرها اعمال خواهد شد یا خیر، افزود: در زمینه اعمال یا در نظر گرفتن محدودیت‌ها، باید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری کند و مصوبات این ستاد لازم الاجراست. وزیر بهداشت نیز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا است.

لاری ادامه داد: وزارت بهداشت ارائه آموزش‌ها و توصیه‌ها برای جلوگیری از سفرها را انجام داد که در زمینه سفرهای اخیر هم انجام شد و انتظار همراهی بیشتری از طرف جامعه وجود داشت. انتظار ما از مردم، همراهی و همکاری با نظام سلامت است؛ زیرا کادر بهداشت و درمان با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور به شدت خسته‌اند و مردم باید همراهی خود را با پزشکان و پرستاران و نیروهای بهداشتی در این شرایط افزایش بدهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =