مسعود پزشکیان درنطق خود از تریبون مجلس بر اهمیت سندچشم انداز و لزوم انطباق بودجه برای تحقق این سند تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تبریز نطقش را با این شعر آغاز کرد: میترسی عدم شوی  ز خود رسته شوی، باخود منشین که هر زمان خسته شوی.

وی در ادامه خطبه 152 حضرت علی در نهج​البلاغه را به این شرح قرائت کرد: کسانی که بر مبنای بصیرت عمل می​کند باید بداند که کاری که انجام می​دهد به نفع اوست یا به ضررش و اگر به ضرر است، آن را ادامه ندهد. کسی که بدون علم عمل کند مانند رونده​ای در مسیر خلاف است و از هدفش دورتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کسی که می​خواهد با بصیرت عمل کند باید ابزار سنجش آن را هم داشته باشد، گفت: برخی بدون برخورداری از این ابزارها اظهار نظرهایی می کنند که صحیح نیست. لذا لازم است در ابزارها به یک وجه مشترک برسیم که بی​جا موردی را فاقد بصیرت و یا صد در صد مطابق بصیرت ندانیم.

پزشکیان با اشاره به اهمیت سند چشم انداز در منظر رهبری، ادامه داد: آیا شاخصی داریم که نشان دهد که بودجه​های ما چقدر بر اساس سند چشم انداز است؟

وی در ادامه به نامه حضرت علی به مالک اشتر اشاره کرد که فرموده بودند هر گله​ای را که از مردم داری را در دلت نگه دار و آن را بیان کن تا ریشه دشمنی​ها قطع شود. از این رو نباید کاری در جامعه کرد که ریشه دشمنی​ها قوی شود.

نماینده تبریز به داستانی از داستان راستان اشاره کرد که به ریخت خاشاک بر سر مالک اشتر اشاره داشت و در عوض مالک اشتر برای این فرد دعا کرد. به گفته وی باید همین مشی را در حکومت داری لحاظ کرد.

پزشکیان به نوشته​ای از شهید بهشتی در کتاب حق و باطل نیز اشاره کرد که در آن نسبت به حق و عدل قلابی هشدار داده شده و آمده بود: آیا دقت داریم  که خودمان ملاک حق و باطل نباشیم و خود محور عمل نکنیم؟

نطق پزشکیان با تشویق برخی نمایندگان مواجه شد.

/111

کد خبر 142768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس سعيدي IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    1 0
    به عنوان يك معتقد به اصول گرائي از بيانات اين برادر ارزشي واصلاح خواه كه با آشنائي كه با نهج البلاغه مولا دارند ودر اظهارات خوداز آن منبع گرانسنگ استفاده و همواره تقواي گفتار را رعايت مي نمايند تشكر نموده وتحيت خالصانه خود را به ايشان اعلام مي نمايم