معلم فداکار کهگیلویه وبویراحمدی  ۳ نفر را از مرگ حتمی در رودخانه نجات داد

در اقدامی فداکارانه وسرشار از ایثار واز خود گذشتگی،اکبر پورمند معلم متوسطه اول نمونه دولتی جوادیه دهدشت در کهگیلویه ناجی ۳ نفر که دچار غرق شدگی در رودخانه مارون شده بودند آنان را از مرگ حتمی نجات داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد ؛به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان شیرزادی گفت:
احسان شیرزادی۲۶ساله-صالح امیری۳۱ساله وفرشادبرخ ۲۶ساله در حال آبستنی در رودخانه مارون در منطقه قلعه دختر از توابع دهدشت در کهگیلویه وبویراحمد و۱۸۵کیلومتری یاسوج بودند که بعلت عدم آشنایی با شنا وعمق رودخانه بطور ناگهانی در عمق ۴متری غرق شدند که اکبر پورمند فرهنگی فداکار که در آن حوالی با خانواده خود حضور داشت ناجی آنان شد.

 وی افزود: هر ۳نفر با اتصال دستها به هم در حال پیشروی بودیم که ناگهان در عمق پر ارتفاع غرق شدیم.

برخ گفت:در صورتی که آقای پورمند سر نمی رسید ما کاملاً جان خود را از دست داده بودیم واحساس می کنیم او واسطه ای از سوی حق تعالی برای زندگی دوباره ما بود.

امیری که آخرین نجات یافته است و۴روز پس از حادثه در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری شد گفت: من هیچ امیدی به زندگی نداشتم وشکمم کاملاً از آب پر شده وبعد از آن متوجه نشدم که چه حادثه ای رخ داده تا با احیاء در کنار رودخانه به بیمارستان انتقال یافتم.

اکبر پورمند معلم فداکار دهدشتی گفت: در کنار رودخانه با فرزندانم بودم که ناگهان متوجه دست وپا زدن هر ۳نفر شدم ویک لحظه ناپدید شدند وبه سرعت خود را به آب زدم.

وی گفت: ابتدا ۲ نفر را به کنار آوردم ودر مسیر بعلت عمق زیاد که از ۴ تا ۱۰متر است با سختی کار را ادامه دادم وسریع به سراغ نفر سوم رفتم که با مشاهده بخشی از لباسش او را پیدا واحساس کردم جان در بدن ندارد وخوشبختانه در کنار رودخانه به کمک اطرافیان وی را احیا کردیم تا به اورژانس انتقال یافت.

پورمند افزود: آنچه باعث این عمل شد لطف پروردگار بود که شامل حال من شد تا آنان را نجات دهم.

وی که با ۱۲ سال سابقه مشاور مدرسه جوادیه دهدشت است گفت:معلمی تنها آموزش نیست بلکه ایثار-فداکاری ونوعدوستی زیباترین جلوه هایی هستند که می توان با آنها نقش الگویی معلم را اجرا کرد.

خردمند شاهد این ایثار هم گفت: آنچه دیدم باورنکردنی وسرعت عمل آقای اکبر پورمند وبالاتر از آن از خودگذشتگی وی که الگو برای زندگی من است.

 پس از این اقدام فداکارانه از سوی هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان وروح الله پناهنده سرپرست آموزش وپرورش با وی تماس واز وی تشکر کردند و بعنوان معلم برتر جلوه های معلمی معرفی واز وی تقدیر شد.

متن تقدیر نامه هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به شرح زیر است.

معلم گرامی-همکار ارجمند جناب آقای اکبر پورمند

باسلام وتحیات؛

معلمان باغبانان بوستان ادبند که ((یزکیهم ویعلمهم))برترین سرلوحه برای آنان از سوی ذات اقدس احدیت می باشد.

بی شک معلم جلوه ای از زیبائیهاست که مزین به شغل پیامبران،راهبران زندگی بشریت است.

اقدام خداپسندانه،فداکاری وایثار خالصانه وصادقانه جنابعالی در نجات۳ نفر در رودخانه مارون و واسطه حق در لبخند دوباره زندگی به انها لطف خداوند متعال واجر ومزد آن تنها مربوط به ذات اقدس اوست.

بدینوسیله به پاس این اقدام ارزشمند وجلوه ویژه معلمی از جنابعالی تقدیر وتشکر می نمایم.

امیدوارم در سایه تجهات خداوند متعال در تمام مراحل زندگی وخدمت در عرصه تعلیم وتربیت موفق وسربلند باشید.

هادی زارع پور

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =