کتاب کمیک کمیابی که سالها قبل از نیکلاس کیج ربوده شده بود سرانجام پیدا شد.

این کتاب که نسخه ای از اولین کتاب کمیک سوپرمن است در سال 2000 از منزل این هنرپیشه مشهور وبرنده جایزه اسکار در لس آنجلس ربوده شد و قیمت پایه آن در حراجی ها یک میلیون دلار تخمین زده شده بود. این کتاب کمیک در سال 1938 توزیع شده بود و اولین شماره کمیک اکشن کامیکز به شمار می رفت و در تاریخ فرهنگ معاصر آمریکا جایگاه خاصی دارد و یک کتاب غیر عادی به شمار می رود.

پلیس این کتاب را در یک انباری در سن فرنادو ولی کشف کرد و مردی که هنوز هویتش کشف نشده بدون اینکه از وجود این کتاب کمیک در انبار خبر داشته باشد کل ساختمان را خریداری کرده بود. استیون فیشر دلال نیویورکی که این کتاب را به نیکلاس کیج فروخته بود ، اصل بودن کتاب را تایید کرده است . کیج 47 ساله تا ده سال قبل یکی از کلکسیونرهای مشهور کتابهای کمیک بود اما پس از اینکه طی این سرقت سه کتاب ارزشمندش را از دست داد به شدت ناراحت شد و کل کلکسیون خودش را به مبلغ 6/1 میلیون دلار فروخت .

او این کتاب را در اواخر دهه 1990 زمانی که قرار شده بود در نسخه سوپرمن تیم برتون بازی کند خریداری کرده بود ولی این فیلم هم هرگز ساخته نشد تا طلسم سوپرمن برای کیج باقی بماند. دانالد هریک رییس پلیس اشیای هنری لس انجلس اظهار داشت تحقیقات پلیس برای کشف سارق این کتاب همچنان ادامه دارد .کی این کتاب را به همراه سایر کتابهای ارزشمندش بیمه کرده بود به همین خاطر از نظر مالی آسیب چندانی ندیده بود.

دیلی میل/11 آوریل

56182

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =