برنامه ریزی برای سامان دهی سکونت ۶ هزار خانوار در مناطق پر خطر آذربایجان شرقی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز از طرح احداث شهرک جوانان برای سامان دهی شش هزار خانوار در مناطق پرخطر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فریدون بابائی‌اقدم در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با اعلام این خبر گفت: ۷۰ الی ۸۰ هکتار فضای ساخت شهرک جوانان است که با محوریت مسکونی و به صورت آپارتمان‌های ۴ طبقه‌ای برای تمام ۶ هزار خانواده درگیر درمناطق پرخطر شهر خانه احداث می کنیم.

او با اشاره به زمان ساخت و اتمام پروژه شهرک جوانان افزود: در بحث زمین  مسئله به صورت کامل حل شده و سند آن را از منابع طبیعی اخذ می کنیم، بالاخره پروژه‌ای زمانبر است مگر اینکه منابع مالی آن تامین شود.

او با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تبریز گفت:  در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری، کار ساخت این شهرک آغاز می‌شود، مگر اینکه بخشی از اعتبار سیاست های ملی مسکن به این سمت هدایت شود؛ ولی در حالت کلی تلاش داریم که قیمت‌ها را پایین آورده و افراد را بدهکار نسازیم.

رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تأکید شورای پنجم شهر بر بهبود وضعیت مناطق کم‌برخوردار خاطر نشان کرد: بیشترین تأکید ما در شورای شهر، بحث مناطق کم‌برخوردار و بویژه آنهایی که به صورت غیراستاندارد اقدام به ساخت و ساز کرده‌ و تبدیل به محلات شهری تبریز شده‌اند، است.

رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر تبریز  پیشگیری از ساخت و ساز در مناطق پرخطر و خطرناک را ضروری دانست و افزود: باید مجموعه شهرداری  مانع ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق شده و آن  را فریز کند و سپس باید به فکر ساخت خانه یا آپارتمان برای انتقال این شهروندان باشیم.

بابایی با اشاره به فضای اختصاص یافته برای ساخت شهرک جوانان اظهار داشت: ما در دوره پنجم شورا مصمم به ساماندهی مناطق پرخطر بودیم ولی در تبریز فضای خالی برای احداث بلوک‌ها و انتقال ساکنین مناطق پرخطر وجود نداشت و ناگزیر به دنبال شناسایی فضاهایی نزدیک به شهر بودیم.

او افزود: به دلیل بافت اجتماعی  مناطق پرخطر، دورترین مکانی که می توانیم این افراد را انتقال دهیم، شعاع سه چهار کیلومتری منطقه بود که حدفاصل حیدرآباد تا پایگاه دوم شکاری انتخاب شد.

رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیشینه محل انتخاب شده در طرح جامع اظهار داشت: در سال های قبل و در طرح جامع تبریز شهرک جوانان را داشتیم ولی به دلایلی از محدوده کنار گذاشته شده بود و این طرح در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد و سپس در شورای برنامه ریزی استان مورد تصویب قرار گرفته و نهایتا دو ماه قبل در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شده و در جلسه کمیته فنی آن دفاع کردیم.

او اضافه کرد:  از این طرح که ۱۳۰ هکتار محدوده پیشنهادی داشت، در جلسه نهایی شورای شهرسازی و معماری قسمتی که در حریم گسل بود، مقرر شد از محدوده خارج شود و در فضای باقی مانده، در ۴ طبقه مجوز ساخت و ساز داده شده است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =