عضو مجمع تشخیص مصلحت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست

روزنامه ایران به نقل از عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متأسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است. تا وقتی این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین معنایی نخواهد داشت.

محمد صدر  درباره وضعیت همکاری بانک‌های چین و روسیه با ایران و احتمال عدم همکاری این بانک‌ها با ایران به دلیل بحث FATF، گفت: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره این مسأله توضیح دادند که ظاهراً بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند. من هم این موضوع را شنیدم و مثل اینکه صحت دارد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت بررسی طرح FATF در این مجمع، گفت: متأسفانه این طرح را کنار گذاشتند.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی FATF در مجمع بررسی خواهد شد، گفت: هنوز چیزی گفته نشده و زمان بررسی مجدد این موضوع در مجمع مشخص نیست.
صدر همچنین درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین و بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: این موضوع همچنان در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و هنوز چیزی در مجمع درباره این قرارداد مطرح نشده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا بدون اجرای FATF و با توجه به عدم همکاری بانک‌های چینی با ایران، اجرای قرارداد 25 ساله سرانجامی خواهد داشت، اظهارکرد: قطعاً تا زمانی که این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای این قرارداد معنایی نخواهد داشت.
23302
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =