رئیس جمهور چین:پکن و مسکو وظیفه مهمی دارند/پوتین: از بروز هر جنگی جلوگیری  می‌کنیم

ایرنا نوشت: رییس جمهوری چین در پیامی به همتای روسی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی چین در جنگ جهانی دوم تاکید کرد: چین و روسیه به عنوان کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، برای صلح و توسعه جهان وظیفه مهمی بر عهده داشته و دارند.

در پیام "شی جین پینگ" به "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود آمده است: چین و روسیه به عنوان میادین اصلی آن جنگ در آسیا و اروپا برای پیروزی آن بهای سنگین و قربانیان زیادی را متحمل شدند و خدمات تاریخی ماندگاری انجام دادند مردم دو کشور با همبستگی در آن جنگ، دوستی بزرگ و شکست ناپذیری برقرار کرده و پایه محکمی برای توسعه روابط دو کشور در سطح عالی بنا نهادند.

وی افزود: مایل است به اتفاق رییس جمهوری روسیه ضمن تعمیق روابط همه جانبه راهبردی دو کشور، برای دفاع از دستاوردهای پیروزی در جنگ دوم جهانی و عدالت بین المللی، حفظ و اجرای چندجانبه گرایی، ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کند.

رییس جمهوری چین با یاداوری اینکه جنگ جهانی دوم در سراسر آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه گسترش یافت و منجر به مرگ ۱۰۰ میلیون نظامی و غیرنظامی شد افزود: تاریخ جنگ در کنار همه مصیبت هایش، پایه های محکمی برای توسعه روابط سطح بالا بین چین و روسیه ایجاد کرد.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه هم در پیامی که به همین منظور برای شی ارسال کرده است با اشاره به دوستی عمیق بین مردم و توسعه روابط دو کشور تأکید کرد: حفظ حقیقت تاریخی جنگ دوم جهانی وظیفه مشترک دو کشور است و باید قاطعانه با هر اقدامی جهت انحراف تاریخ، زیباسازی نازی ها و نظامی گرایان و همدستان آنها، مخالفت کرد.

وی افزود: روسیه مایل است با تلاش مشترک با چین، از بروز جنگ و درگیری جلوگیری و از ثبات و امنیت جهان حفاظت کند.

چین و روسیه سال گذشته روابط خود را به «روابط مشارکت استراتژیک جامع راهبردی»  ارتقا دادند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =