واکنش ترکیه به موضع‌گیری مکرون درباره توهین به پیامبر اسلام

ایسنا نوشت: وزیر دفاع ترکیه ضمن انتقاد از رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: ماکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را تحمل کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه دفاع ملی در استانبول به شدت سیاست های فرانسه در مدیترانه شرقی را به باد انتقاد گرفت و گفت، فرانسه هیچ ارتباطی به این منطقه ندارد. هیچ مرزی ندارد، هیچ نماینده ای در توافقنامه‌های منعقد شده ندارد، هیچ صلاحیتی برای نمایندگی ناتو یا اتحادیه اروپا ندارد.

وی افزود، فرانسه از مسافت هزاران کیلومتری آمده تا در مورد اصول و مسائل مختلف حرف بزند. این کشور به بهانه کاهش تنش تجهیزات نظامی خود را به منطقه آورده و در رزمایش های مختلف شرکت کرده است. در حالی که کاملا برعکس است و تنش را بیشتر می کند. فرانسوی ها می دانند که کارشان غلط است. اظهارات آنها، زبان و ادبیات و مواضعشان درست نبوده و در خدمت گفتگو و صلح نیست.

آکار گفت، فرانسه گمان می کند نه تنها در مدیترانه شرقی می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد بلکه از عراق هم اظهار نظر می کند.

وی هشدار داد و گفت، این مسائل در راستای صلح و گفتگو نیست و با روح ناتو همخوانی ندارد بلکه اقدامات احساسی است و نتیجه ای ندارد.

آکار خواستار تفکر در مورد سیاست دو روی فرانسه و رئیس جمهورش شد و گفت، مکرون قبلا ناتو را "مرده بالینی" توصیف کرد و بعد هم پشت ناتو و اتحادیه اروپا قایم شد.

وزیر دفاع ترکیه گفت، مکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را برتابد. این سیاست دو رو و نفاق است و باید همه آن را ببینند.

پیش از این مکرون خبرنگار روزنامه لوفیگارو را به دلیل انتشار مقاله ای در مورد دیدارش با نماینده حزب‌الله سرزنش کرد و آن را اقدامی، «غیرمسئولانه» دانست.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو که قبلاً علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) دست به هتاکی زده بود، بار دیگر با انتشار کاریکاتوری روی جلد خود به رسول گرامی اسلام (ص) اهانت کرده است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 3
    آفرین به شما وزیر باغیرت وبا تعصب
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 7
    ترکیه منهدم خواهد شد .
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 0
      پژاک درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه و وقتی بیدار شد میبیه کجاوه سوارشه
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 0
      اینم از ارزوی یک‌ پژاکی ، البته آرزو بر شما شیرخواره ها هم عیب نیست
  • FR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    ارزش پول ترکیه طی ۱۰ سال روند کاملا نزولی در مقابل دلار داشته و بیش از ۶ برابر ارزش پول خودشو در مقابل دلار از دست داده! ترکیه در حال تلاش شدید برای حفظ پول ملیش هست اما در عمل داره با روند ثابت نزولی طی این ۱۰ سال فقیر و فقیر تر میشه! به خاطر چی داره این اتفاق می افته؟ برای اینکه اردوغان هم یه ادم افراطی و خودبزرگ بین هست مثل مسولان داخلی و سوار بر ملت و دنبال قلدربازی و قدرت نمایی هست و وضعش علاوه بر اینکه بهتر نمیشه داره بدتر و منزوی تر هم میشه!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    ان شاء الله به حرمت و بزرگی پیامبر اسلام ص ریشه همه ی هتاکان از زمین برچیده میشه به زودی زود چوبش رو می خورند فاسدین متجاوز
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    دمش گرم تو دهنی خوبی به مکرون زده
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    حالا اگه ما بخواهیم علیه هولوکاست حرف بزنیم با ما چه خواهند کرد
  • US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام,اظهارنظرروزنامه نویس اولاچه بوده است !ثانیاچه ربطی به مکرون دارد!