ضرورت تشکیل کارگروه برای رفع موانع فرزندخواندگی

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: هرچه سریعتر کارگروهی با هدف بررسی رفع موانع فرزندخواندگی تشکیل شود تا به این ترتیب چالش‌ها و موانع موجود بر سر راه بهزیستی برطرف شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین و مسئولان قضایی استان قزوین با حضور در شیرخوارگاه بهزیستی قزوین، ضمن مهم برشمردن فعالیت‌های این ارگان دولتی گفت: ما به عنوان خدمت گزار سعی داریم با تمام توان در امر خدمت‌رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه کوشا باشیم و این روحیه را بین همکاران خود تقویت کنیم.
رییس کل دادگستری اظهارکرد: خدمت رسانی و توجه به این کودکان و نوجوانان یک وظیفه همگانی است و همگان باید رسیدگی و توجه به این اشخاص را جز یکی از وظایف اصلی خود قرار دهند زیرا که همه مردم در قبال آنان و جامعه مسئول هستند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: لازم است هرچه سریع تر کارگروهی با هدف بررسی رفع موانع فرزندخواندگی و تسهیل فرآیند مذکور، کاهش مراقبت های غیر قانونی فرزندخواندگی، گسترش طرح های مختلف نظیر امین موقت و بررسی مشکلات قانون موجود تشکیل شود تا به این ترتیب چالش ها و موانع موجود بر سر راه بهزیستی برطرف شوند.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: کودکان و نوجوانان نیاز به توجه و مهر و محبت دارند و زمانی که یک خانواده نیازمند فرزند با تمام علاقه خود به دنبال فرزند هستند، می توان گفت تمام نیازهای احساسی آن کودک در چنین خانواده ای تامین می شود همچنین کودکانی که به هر دلیلی دارای والدینی هستند که ممکن است باعث بروز خطراتی برای فرزند شوند، مانند زمانی که پدر و مادر دچار اعتیاد بوده و طفل هم در معرض این معضل قرار دارد، می توانند از این خطر رهایی یافته و در یک خانواده مورد اطمینان مراحل رشد و تعالی روحی و جسمانی خود را سپری کند و آماده ایفا نقش و خدمت در جامعه باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =