معاون اجرایی نمایشگاه کتاب معتقد است که امسال به هیچ‌وجه امکان افزایش فضا در مصلی وجود ندارد، در نتیجه باید از فضای موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

زینب کاظم​خواه: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال هم در مصلای امام خمینی(ره)  برگزار می​شود، جایی که نمایشگاه 5 سال پیش به آن‌جا کوچ کرد، جایی که قرار بود موقتی باشد، اما نشد.

حمید قبادی مثل سال‌های قبل معاون اجرایی نمایشگاه کتاب امسال است. او در مورد محل برپاییی نمایشگاه و میزان فضای اختصاص یافته به این رویداد فرهنگی​، می‌گوید: «امسال هم همان فضاهای سال گذشته را در اختیار داریم و سعی کردیم که همان امکانات را حفظ کنیم. یعنی 125 هزار متر زیر بار نمایشگاه خواهد رفت.»

سال گذشته به دلیل تسریع ساخت و ساز در مصلا بخشی از مصلا در اختیار نمایشگاه کتاب قرار نگرفت، از این رو بخش کتاب‌های خارجی ریالی و کودک و نوجوان، آموزشی و دانشگاهی در محوطه بیرونی مصلا برگزار شد. به گفته قبادی امسال نیز مانند سال گذشته این بخش‌ها در همان محوطه بیرونی برپا خواهد شد.

اما یکی از مشکلاتی که برپایی نمایشگاه در محوطه مصلا به دنبال دارد، بارندگی‌هایی است که در این فصل وجود دارد، سال اولی که نمایشگاه کتاب به محل مصلا آمد همین موضوع مشکلاتی را برای نمایشگاه به وجود آورد، با توجه به این‌که بخش زیادی از نمایشگاه امسال در حیاط مصلا برپا خواهد بود، در صورت بارندگی مشکلاتی را در پی دارد، قبادی درباره مشکلات ناشی از بارندگی متذکر شد: «سعی می‌کنیم نهایت اقدامات را انجام دهیم. ان‌شاالله مشکلی نباشد و برگزاری نمایشگاه در فضای باز مشکلی را هنگام بارندگی به دنبال نداشته باشد.»

او خاطرنشان کرد: «سال گذشته شرایط سختی در نمایشگاه کتاب داشتیم؛ اما مشکل جدی نداشتیم.»

او یکی از برنامه‌های ویژه‌ نمایشگاه کتاب امسال را برنامه‌هایی به مناسبت ایام فاطمیه دانست و توضیح داد: «امسال چون ایام فاطمیه با نمایشگاه کتاب همزمان است، توجه به این موضوع قطعا بسیار پررنگ خواهد بود و سعی شده که برنامه‌ها رنگ و بوی فاطمی داشته باشد و برنامه‌های ویژه‌ای را به این مناسبت پیش‌بینی خواهیم کرد.»

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب خبر از آغاز فعالیت اجرایی نمایشگاه از هفته پیش داد و گفت: «هم‌اکنون بخش‌های مختلف در حال ساخت است و غرفه‌ها و سازه‌های فلزی نمایشگاه در محوطه‌ باز مصلای بزرگ تهران در حال ساخته شدن هستند.»

قبادی یکی از مهم‌ترین نکات نمایشگاه‌ را کتاب‌های جدید دانست و یادآور شد: «تعداد کتاب‌های جدید امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.»

52144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =