دویچه بانک آلمان: اقتصاد جهانی به این زودی‌ها به دوران پیش از کرونا بازنمی‌گردد

فارس نوشت: مدیرعامل دویچه بانک آلمان هشدار داد که ممکن است روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی و بازگشت آن به شرایط پیش از کرونا بیشتر از چیزی که قبلا تصور می‌شد طول بکشد.

کریستین سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک آلمان، هشدار داد که بازگشت اقتصاد جهانی به دوران پیش از کرونا و بهبود آن ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی که قبلا تصور می‌شد، طول بکشد.

وی طی سخنرانی در اجلاس بانکی در فرانکفورت گفت رسیدن اقتصاد جهانی به شرایط پیش از شیوع کروننا سخت است و خیلی زمان خواهد برد. این اتفاق نه امسال رخ خواهد داد نه سال آینده.

مدیرعامل دویچه بانک آلمان گفت بخشی از حوزه‌های اقتصادی با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند و تعدادی از این حوزه‌ها با 70 تا 90 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

تعداد زیادی از شرکت‌ها هم مجبور خواهند بود برای مدت زمان زیادی با موضوع کاهش فروش کنار بیایند.

وی افزود نهایتا شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود اما این مسئله به صورت قدم به قدم رخ خواهد داد و نه در تمام صنایع.

مدیرعامل دویچه بانک آلمان البته نسبت به بهبود اوضاع در اروپا خوشبین نبود و گفت که ممکن است عملکرد آمریکا در کنترل شیوع کرونا انتظارات را برآورده نکند اما زمانی که لازم باشد شرکت‌ها خود را با واقعیت‌های جدید بازار تطابق دهند شرکت‌های آمریکایی عملکرد بهتری خواهند داشت.

بر عکس آمریکایی‌ها اما شرکت‌های اروپایی ممکن است انتظار داشته باشند که کمک‌های دولتی بیشتری برای آنها فراهم شود.

این مسئله می‌تواند به ایجاد شرکت‌های زامبی، که عملکرد ضعیفی داشته و نزدیک به ورشکستگی هستند منجر شود.

وی به نتایج بررسی مؤسسه رتبه‌بندی تردیچ رفرم اشاره کرد که گفته بود ممکن است یک ششم شرکت‌های آلمانی در پساکرونا، زامبی شوند و در شرایط ورشکستگی قرار بگیرند.

به شرکت‌هایی زامبی می‌گویند که بدهی آنها بیشتر از درآمدشان باشد و معمولا با کمک‌های دولتی سر پا مانده و بدون آنها ورشکست می‌شوند.

223229

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =