متخصص بیماریهای عفونی: بازگشایی مدارس در شرایط همه گیری کرونا به مصلحت نیست

استاد دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب دانش آموزان امری ناممکن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر فریبا کرامت استاد دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه بازگشایی مدارس در شرایط همه گیری کرونا به مصلحت نبود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش اموزان، حتی برای یک ساعت نیز امری غیر ممکن است.

استاد بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: نظارت و کنترل دانش آموزان برای رعایت موازین بهداشتی، توسط معلمان و مسئولین مدارس هم مشکلات عدیده ای به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: با فرض بر اینکه کنترل آلودگی در مدارس و سر کلاس رعایت شود، آلودگی کتب و لوازم التحریر و انتقال این لوازم به منزل نه تنها دانش آموزان بلکه خانواده ها را نیز در معرض ابتلا قرار خواهد داد.

دکتر کرامت با تاکید بر اینکه کتاب، دفتر، خودکار و مداد، اگر آلوده شده باشد، به راحتی می تواند ناقل ویروس کرونا باشد، اظهار داشت: دانش آموزان به این شکل و به صورت ناخواسته خود و خانواده هایشان را در معرض آلودگی قرار خواهند داد.

متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه کنترل اپیدمی همین الان هم بسیار مشکل است تا چه برسد به مواقعی که هر دانش اموز ناقل ویروس برای ورود به داخل هر خانواده باشد، گفت: پس با بازگشایی مدارس، خودمان با دست خودمان داریم به ابتلا دسته جمعی خانواده ها دامن می زنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود هفت ماه است کادر بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی درگیر بیماری مهلک کرونا است و تحمل فشار های مضاعف را قطعا نخواهد داشت.

این پزشک وظیفه شناس و ایثارگر که در هفت ماه گذشته به صورت بی وقفه و شبانه روزی در بخش های ایزوله تنفسی به درمان بیماران کرونایی پرداخته است، از مردم خواست، با رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی، یارو همراه کادر درمانی که خود نیز از دو طرف در معرض خطر هستند، باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =