تلاش برای افتتاح ضلع شمالی مقبره‌الشعرا/ نمایش اشعار شهریار در بیلبوردهای شهری

جلسه کمیته علمی کنگره استاد شهریار با حضور شهردار تبریز، مدیران شهرداری و نهادهای مشارکت‌کننده در این کنگره برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی مقبره‌الشعرا گفت: ضلع شمالی مقبره‌الشعرا تقریبا تمام شده و در عرض ۱۰ روز آینده می‌توانیم همزمان با روز ملی شعر و ادب و کنگره استاد شهریار به بهره‌برداری برسانیم.
او کنگره استاد شهریار را فرصتی برای جمع‌بندی نهایی ضلع شمالی مقبره‌الشعرا دانست و افزود: با تکمیل و افتتاح ضلع شمالی مقبره‌الشعرا می‌توانیم از محوطه این مجموعه برای برگزاری کنگره استفاده کرده و با نصب تلویزیون تبلیغاتی و چینش صندلی، این مراسم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.  
شهردار تبریز، برگزاری کنگره استاد شهریار به صورت وبینار را فرصتی برای اشتراک تجربیات اساتید ملی و بین‌المللی معرفی کرده و افزود: در بحث وبینار لزومی به اشتراک افراد زیادی نبوده و فضا برای ارائه مطالب و پژوهش‌های اساتید و شهریارپژوهان  ایران وکشورهای ترک زبان و فارس زبان منطقه نیز باز شود.
ایرج شهین‌باهر، با اشاره به نقش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز در این کنگره  عنوان کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نقش مهمی در اطلاع‌رسانی، فضاسازی شهری  و اجرای برنامه‌های مختلف در این کنگره را دارد که باید از ظرفیت‌های آن بهره لازم را برده و دست در دست هم برنامه‌ای وزین و در شأن استاد شهریار برگزار کنیم.  
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اطلاع‌رسانی مؤثر در این کنگره گفت: در کنار اطلاع‌رسانی کنگره استاد شهریار، ابیاتی از اشعار استاد شهریار را در بیلبوردهای شهری اکران می کنیم که اساتید محترم می توانند در تأمین محتوای این بیلبوردها که بر حسب مقتضیات زمانی آن صورت بگیرد، کمک حال ما باشند.  
سعید حاجی‌زاده به اشاره به  طرح‌های آماده افتتاح در مجموعه مقبره‌الشعرا پیشنهاد کرد: همزمان با برگزاری این برنامه در مقبره‌الشعرا، می‌توانیم ارتباط تصویری مستقیم نیز با خانه‌موزه شهریار برقرار کنیم که به صورت همزمان در سطح کشور پخش می شود، و با صلاحدید شهردار نگارخانه مقبره الشعرا و موزه استاد حسینی نیز در این ایام افتتاح شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار تبریز نیز در این جلسه، کنگره استاد شهریار را یکی از برنامه‌های شهرداری تبریز در سال ۹۹ معرفی کرده و گفت: کنگره ملی شعر و ادب ایران با محوریت بزرگداشت استاد شهریار، آبان‌ماه امسال به شرط عادی بودن وضعیت سلامتی جامعه برگزار می گردد  که جشنواره ملی خط نستعلیق، جشنواره نقاشی کودکان با مضمون حیدربابایه سلام، تولید مستند زنده شهریار، تولید اثر موزیکال و نمایشی و برنامه های جانبی این کنگره هستند.
حجت‌الاسلام احمد حمیدی از برگزاری وبیناری در روز ۲۷ شهریور به عنوان پیش‌برنامه کنگره استاد شهریار خبر داد و اضافه کرد :پیش برنامه کنگره استاد شهریار برگزاری وبیناری تخصصی  شامل پیام مسئولین ارشد استانی، سخنرانان علمی، شعرخوانی شاعران مطرح کشور و پخش کلیپ است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =