۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
متیس ترامپ را نامناسب و خطرناک می‌دانست

ایسنا نوشت: براساس بخش هایی از کتاب "خشم" باب وودوارد، جیمز متیس وزیر دفاع پیشین به دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی گفته بود که ترامپ خطرناک و نامناسب است.

 براساس قسمت هایی از کتاب باب وودوارد که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، جیمز متیس که در پایان ۲۰۱۸ بعد از اختلافات بر سر استراتژی دفاعی با رئیس جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک کرد، به دن کوتس هشدار داد که "ممکن است زمانی برسد که ما مجبور شویم اقدام جمعی علیه ترامپ انجام دهیم."

روزنامه واشنگتن پست ننوشته است که آیا در کتاب وودوارد مشخص شده اشاره متیس به "اقدام جمعی" چه بوده است یا خیر.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین در سخنان دیگری گفته است "رئیس جمهوری هیچ حوزه اخلاقی ای ندارد" و بعد کوتس به او می گوید "بله، برای او یک دروغ فقط یک دروغ نیست. بلکه چیزی است که او فکر می کند. او تفاوت میان حقیقت و دروغ را نمی داند."

متیس جزو معدود وزرای کابینه ترامپ بود که هم از حمایت جمهوری خواهان و هم دموکرات ها برخوردار بود و در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد بعد از اختلافات با ترامپ بر سر سیاست هایش در سوریه و اروپا از سمتش کناره گیری می کند.

او معمولا دیدگاه هایش را درباره ترامپ علنی نمی کند، اما بعد از آنکه رئیس جمهوری آمریکا گفت که می خواهد از ارتش علیه معترضان به مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس استفاده کند، از او انتقاد کرد.

این رئیس سابق پنتاگون با تصمیم ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه و نوع روابط او با متحدان کشورش در ناتو که روی افزایش هزینه های دفاعی تاکید داشت، مخالف بود. متیس در نامه استعفای خود نوشت، باور اصلی او این است که قدرت آمریکا به شکلی "جدایی ناپذیر" با قدرت سیستم خاص و جامع اتحادها و شراکت های ما مرتبط است."

باب وودوارد همچنین کوتس را در زمان خدمت در دولت ترامپ که اوت ۲۰۱۹ به پایان رسید، به شدت پریشان توصیف کرد. کوتس از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا وارد دولت شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =