حجازی و پروین امروز بازی می کردند 50 میلیارد می ارزیدند

ناصر محمدخانی فاصله فوتبالیست های قدیمی و فوتبالیست های فعلی را بسیار زیاد می داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر محمدخانی می گوید اگر سفره دلش را باز کند، آن وقت مردم متوجه می شوند که چقدر فاصله است بین ستاره های پیشین فوتبال ایران و ستاره های کنونی. او در گفت و گو با جام جم سر صحبت را این طور باز کرد: «من اصلا نمی خواستم صحبت کنم اما یک وقت شما مسائلی را می شنوی که تعجب می کنی. الان به من بگویید کدام فوتبالیست امروزی، حتی دو میلیارد تومان می ارزد؟ مگر دوره حضور علی دایی، علی کریمی، کریم باقری، علی پروین، ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، حسن روشن و... است؟ آنها اگر امروز بازی می کردند، باید 50 میلیارد تومان می گرفتند ولی امروز را ببینید که بازیکنان کمتر از حد متوسط چه پول هایی به جیب می زنند. اینها چطور می توانند در چشم مدیرعامل یک باشگاه نگاه کنند و بگویند باید به من 6 میلیارد یا 10 میلیارد تومان پول بدهید؟» 

محمدخانی اضافه کرد: «هیچ نهادی هم نیست که جلوی این فوتبالیست ها را بگیرد. هیچ کس به این بازیکن نمی گوید تو مگر در طول زندگیت چه کار کردی که حالا 5، 6 میلیارد تومان پول می خواهی؟ مگر در تمام طول فوتبالت چند گل زدی که امروز دنبال چنین قراردادی هستی؟ اصلا این آپشن هایی که روی قرارداد می گذارند، چه معنایی دارد؟ طرف شغل‌اش گلزنی است ولی آپشن گذاشته که اگر لطف کنم و گل بزنم، باید پولی جداگانه از قراردادم پرداخت کنید. یک دروازه بان یا مدافع باید شغل‌اش گل نخوردن باشد آن وقت آپشن می گذارد که اگر گل نخوردم، باید به من بیشتر پول بدهید. حالا آپشن های دیگر هم جدیدا آمده که من از آن سردر نمی آورم مثل بند فسخ یکطرفه یا قانونی که اگر کمتر از 60 درصد در یک فصل پول بگیرد، می تواند برود.» 

او در نهایت گفت: «حتی شنیده‌ام برخی بازیکنان به دنبال عقد قرارداد دلاری با باشگاه‌ها هستند.  من از این مسائل واقعاً تعجب می کنم و نمی‌دانم فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش چطور قرار است با چنین مسائلی برخورد کنند ولی با توجه به شرایط اخیر جامعه، اصلا صحیح نیست که باشگاه‌ها از پول بیت المال به بازیکنان چنین رقم هایی را بدهند. خودمانیم؛ فوتبال که درآمدی ندارد. فقط اسپانسرها هستند و شرکت ها و کارخانجات دولتی. الان در شرایط کرونا همه باشگاه‌ها تقریباً ورشکسته هستند، از کجا می‌خواهند ۱۰ میلیارد تومان پول تهیه کرده و به بازیکنان بدهند؟ من واقعاً از این مسائل متعجب هستم و امیدوارم مدیریت درستی صورت بگیرد. کاش یک نفر بیاید و این وضعیت را کنترل کند چون هیچ فوتبالیستی نباید حتی نزدیک به این رقم ها بگیرد.»

بیشتر بخوانید: تاریخ فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    احسن حرف حق را که تلخ است گفتی. بهترین بازیکنان دهه پنجاه و 60 در پرسپولیس علی پروین ، ناصر محمدخانی ، حمید درخشان ، محمد پنجعلی ، مجتبی محرمی ، فرشاد پیوس ، علی دایی ، کریم باقری و علی کریمی بوده اند البته با احترام به بقیه پیشکسوتان که به علت طولانی بودن لیست نامی از آنان برده نشد.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا شاهده بهترین فوتبالیست ایران بیشتر از سیصد میلیون نمی ارزه ولی وقتی سرتا پای یه سیستم فساد دلالی بگیره بهتر از این نمیشه