مهر نوشت:

مسعود ده‌نمکی در نشست نقد و بررسی فیلم « اخراجی​ها 3» در فرهنگسرای رسانه تاکید کرد، این فیلم سری‏دوز نیست و «اخراجی‌ها۳» در تمام پلان‌ها حرفی برای گفتن دارد.

سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه نشست فیلم سینمایی «اخراجی‌ها۳» با حضور مسعود ده‌نمکی، فرشاد گل سفیدی مدیر فیلم‌برداری، محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر، امیر قادری منتقد و جمعی از اهالی رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست یکی از حاضرین جلسه در مورد ناعادلانه تقسیم شدن فیلم‌ها در شهرستان‌ها سؤال کرد که ده نمکی در پاسخ، گفت: «این بخش خیلی به حوزه کاری من ربطی ندارد و پخش‌کننده مختار است که با سینما‌ها قرار ببندد. «اخراجی‌ها ۳» به سینماهای تعطیل شهرستان‌ها هم رونق داد و این خدمت بزرگی بود که این فیلم انجام داد و حالا فیلم ما در تهران ۲۷ سالن در اختیار دارد که بد‌ترین و کوچک‌ترین سالن‌ها را به اکران این فیلم اختصاص دادند.»

ده‌نمکی در ادامه بیان کرد: «فیلم‌های «درباره الی» و «پوپک مش ماشاالله» هم ۳۰ سالن در اختیار داشتند و کسی اعتراض نکرد اما حالا با اعداد و ارقام می‌شود این مقایسه‌ها را انجام داد. این در صورتی است که فیلم ما پول‌های معوقه و پرداخت نشده سینمادار‌ها را هم در اکران جبران کرده است و یک گردش مالی خوبی در سینما رخ داده است و بعضی حرف‌ها واقعاً بی‌انصافی است .»

در ادامه این کارگردان درباره پراکندگی فیلم عنوان کرد: «من این مسئله را قبول ندارم و فیلم من در برآیند مسائل فنی نمره قبولی می‌گیرد. البته، خالی از ضعف هم نیست چرا که ما یک سوژه ملتهب اجتماعی را دست‏مایه کار خود قرار دادیم و تصویر شرایط ملتهب جامعه را نشانه گرفتیم.»

ده نمکی ادامه داد: «نوع ساختار و فیلمبرداری کمک کرد تا این القا بهتر صورت گیرد و من اعتقاد دارم در ساخت یک فیلم نباید کم‌فروشی کرد. من سری‏دوز نیستم و در مورد پلان به پلان فیلم خودم حرف برای گفتن دارم و همه سه موضوعی که موازی در فیلم مطرح می‌شود در آخر به یک سرانجامی می‌رسد.»

در ادامه فرشاد گل سفیدی مدیر فیلمبرداری «اخراجی‌ها ۳» گفت: «در این فیلم از دوربین روی دست استفاده شد تا حس صحنه به مخاطب انتقال داده شود. من پیش از این در «کدام استقلال، کدام پرسپولیس» با «مسعود ده‌نمکی» همکار بودم و این کار نیز به صورت دوربین روی دست کار شد تا حس صحنه به مخاطب انتقال داده شود.»

ده نمکی درباره نسخه غیر قانونی این فیلم عنوان کرد: «کپی کردن فیلم کاری سخت بود، چرا که ۴۰ مگا بایت دانلود کردن، دشوار است و جالب است که کسی اعتراض هم نمی‌کند! اما اگر جلوی کپی دو نسخه قبلی را هم می‌گرفتند، «اخراجی‌ها۲» ۱۶ میلیارد تومان می‌فروخت. کپی فیلم هم با موبایل نبوده و عجله‌ای کار کردند چون منتظر مرگ من در سینما هستند.»

وی ادامه داد: «فیلم «اخراجی‌ها۳» در بعد صنعت و رسانه موفق عمل کرد اما در فرم می‌توانست بهتر هم باشد و در عالم سینما همه‏چیز می‌تواند تغییر کند. در این فیلم مصادیق ذیل مفاهیم است چرا که «اخراجی‌ها۳» را هشدار دهنده ساختم.»

محمدرضا شریفی‌نیا نیز درباره حضور خود در این فیلم بیان کرد: «اگر در سال ۱۰۰ تا فیلم تولید شود حدود ۸۰ فیلم به من پیشنهاد می‌شود اما من در سه فیلم بیشتر بازی نکردم و اعتقاد دارم  سینما برای قشر فرهیخته نیست بلکه برای عموم مردم است و اگر همه فیلم نبینند به فارسی وان گرایش پیدا می‌کنند.»

وی ادامه داد: «دو فیلم خوب را با هم مقایسه نکنیم و جلوی یکدیگر قرار ندهیم. چرا که این فیلم​ها باعث رونق سینما شده​اند.»

ده​نمکی در پایان این نشست خاطر نشان کرد: «من از تیم جوانی استفاده کردم تا پتانسیل این را داشته باشند که فیلم را ۴۵روزه جمع کنیم و استفاده از طنز هم در فیلم سلیقه‌ای است. «اخراجی‌ها ۳» به زبان مردم صحبت می‌کند و حرف دل آن‌ها را می‌زند. به همین دلیل مورد استقبال قرار می‌گیرد و من تریبون هیچ جناحی نیستم و اگر نسخه بعدی ساخته شود حرف متعالی‌تری در بر دارد.»

52142

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
    4 1
    آقای ده نمکی از جون سینما چی میخوای؟
  • رضا US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    1 7
    تنها کارگردانی که درد مردم رو میشناسه خودتی آقا مسعود یه دونه ای