۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
 ترامپ ۸۸۰۰ کودک مهاجر را اخراج کرد

ایرنا نوشت: آمریکا از فروردین ماه امسال تاکنون حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر بدون همراه را در مرز این کشور با مکزیک اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد، دولت دونالد ترامپ‌ رئیس‌جمهوری آمریکا از ۲۰ مارس (اول فروردین) تحت قوانین مرتبط با محدودیت‌های کرونایی در این کشور، حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر بدون همراه را از این کشور اخراج کرده است.

این آمار در حالی اعلام شده است که دولت واشنگتن پیشتر از افشای شمار این کودک مهاجران اخراجی امتناع کرده بود. پیشتر در ماه ژوئن (خرداد- تیر) شمار این کودک مهاجران حدود دو هزار نفر اعلام شده بود.

دولت ترامپ از اول فروردین قوانین مرزی جدیدی را اعمال کرد و دولت ترامپ مدعی شده بود که این قوانین اضطراری جدید با هدف مقابله با گسترش شیوع کرونا بوده است. از آن تاریخ به امروز نیروهای مرزی آمریکایی به استناد قوانین جدید، این کودک مهاجران بدون همراه را از مرز آمریکا- مکزیک اخراج و به کشورهایشان بازگردانده اند.

ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست جمهوری رویکرد خصمانه و افراطی را در قبال مهاجران قانونی و غیرقانونی در پیش گرفته که انتقادهای جهانی گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

کارشناسان امور مهاجرت معتقدند که قوانین مهاجرتی جدید دولت آمریکا مهاجران به ویژه کودکان را در خطر جدی قرار می دهد. گزارش شده که تحت این قوانین، کودکان برای روزها و یا برخی هفته ها در هتل‌هایی نگه داری می شوند تا روند اخراج آنها انجام شود.

پیشتر در فروردین ماه اتحادیه آزادی‌های مدنی در آمریکا، دولت ترامپ را به دلیل این قوانین مهاجرتی و مرزی  تحت پیگرد قرار داده بود.

به علاوه اخراج ۸۸۰۰ کودک مهاجر، دولت آمریکا اعلام کرده که ۱۵۹ هزار مهاجر در کل از فروردین ماه تاکنون اخراج شده اند.

23311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =