آغاز همکاری سازمان ملی استاندارد با انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی در کرج

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و تعاونی تامین نیاز انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی فرا استانی روز یکشنبه ۲۳ شهریور در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج امضا شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز: اتفاهم‌نامه مذکور در ۶ ماده و ۱۸ بند به امضای «پیمان پیرایش»، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و «سعید زارعی حقیقی»، رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی فرا استانی رسید.

در ابتدای این نشست، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران محورهای عمده این تفاهم‌نامه‌ را همکاری در تدوین استانداردهای ملی ایران و مدیریت در ساختارهای بین‌المللی، آموزش، ترویج و همکاری در اجرای استانداردهای تخصصی به‌ویژه استانداردهای اجباری و تسهیل در تأیید صلاحیت‌ها عنوان کرد.

«پرویز درویش» استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، اجرایی و اختیارات قانونی طرفین در زمینه تدوین استانداردها، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی، تبادل تجربه و اطلاعات فنی و ایجاد کمیته‌های تخصصی برای ساماندهی اجرای استاندارد ۳۸۳۴ را از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه دانست.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت جوش نقش بزرگی در توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور به عهده دارند، گفت: در حال حاضر در حوزه جوش و سازه‌های فولادی پیش ساخته بالغ بر هزار تولید کننده در کشور فعال هستند.

درویش، استانداردسازی این حوزه را به منزله بازگشایی درهای صادرات و تعامل با دیگر کشورها قلمداد کرد و افزود: با تدوین استاندارد اجباری، همکاری در بحث برگزاری کمیته‌های علائم و نظارت بر حسن اجرای استاندارد شاهد تحولات شگرفی در این صنعت خواهیم بود.

مسئولیتی در قبال قیمت خودرو نداریم

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، ضمن مهم خواندن صنایع جوش به عنوان یکی از صنایع مادر که مورد توجه سایر صنایع قرار دارد، اظهار کرد: سعی داریم در صنعت خودروسازی از نظر کمیت و کیفیت در مسیر کشورهای پیشرفته قدم برداریم تا تولیدات قابل قبولی عرضه شود.

«پیمان پیرایش» گفت: هر چند طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در کشور بوده‌ایم اما سازمان استاندارد مسئولیتی در این حوزه ندارد و تعیین کننده قیمت خودروها نیست.

پیرایش با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در کنار وزارت صمت فعالیت می‌کند و وظیفه بحث ارزیابی و نظارت بر کیفیت خودروها را عهده‌دار است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ موضوع استانداردهای جدید خودرویی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۹۶ موفق به هماهنگ‌سازی با خودروسازان شدیم و در این بحث تاکنون سه مرحله را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی با اشاره به لزوم نگاه بلند مدت به فرآیند استانداردسازی خودرو، گفت: برای خارج شدن پراید و ۴۰۵ از چرخه تولید در سال‌های گذشته تصمیماتی اتخاد شده بود ولی متاسفانه پیگیری این خواسته به تازگی و همزمان با موج جدید گرانی خودرو نتیجه داده است.

وی یادآور شد: در بحث گرانی خودرو نباید به سادگی از کنار نقش تعیین کننده تقاضای بازار، میزان تولید خودرو، شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا گذشت. بدون شک هر یک از این گزینه‌ها در رابطه با تعیین و عدم ثبات قیمت خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند.

48

کد خبر 1432440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =