تخصیص ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای خرید سخت‌افزار آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۰میلیارد تومان از محل منابع استانی برای خرید گوشی و تبلت دانش آموزان به استان قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه ستاد کرونا استان قزوین بیان کرد: آن چه ما در اولویت داریم رعایت پروتکل های بهداشتی است و فرض بر این است که کل استان در حالت قرمز بوده لذا سخت گیری ها در اجرای پروتکل ها باید وجود داشته باشد.
اصغری گفت: ۲هزار و ۳۳۸واحد آموزشی در استان وجود دارد و قطعا اشکالاتی در اجرای دستورالعمل ها وجود دارد اما آموزش و پرورش به صورت جدی در این امر ورود پیدا دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: این نکته که مدارس سرانه برای تامین ملزومات بهداشتی در اختیار ندارند درست نیست و با توجه به برگزاری ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای نواحی و مناطق و مدارس تاکید کردیم که هیچ موضوعی مهمتر از تامین سلامت دانش آموزان وجود ندارد و بر همین اساس اجرای پروتکل ها بسیار حائز اهمیت است.
اصغری اظهار کرد: با توجه به فعالیت بیش از ۱۶هزار فرهنگی در خانواده بزرگ آموزش و پرورش، کمبود سه هزار نیروی معلم وجود دارد که این کمبود را از محل بازنشسته ها و نیروهای حق التدریس تامین کردیم اما مشکل جدی این روزهای ما کمبود نیروی خدماتی در مدارس است.
او افزود: رصدهای موجود نشان می دهد کرونا، تاثیر منفی بر آموزش ندارد و در روزهای آتی شاهد خواهیم بود که چگونه بحث تبدیل شدن هر دانش آموز به یک سفیر سلامت اجرا می شود.
اصغری ضمن اشاره به اینکه بخشی از مدارس زیرساخت های لازم را ندارند افزود: به دانش آموزان تاکید شده که ملزوماتی همچون آب آشامیدنی را به همراه داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به تأمین بخشی از هزینه خرید سخت افزار آموزشی برای دانش آموزان اضافه کرد: ۱۰میلیارد تومان از محل منابع استانی برای خرید گوشی و تبلت دانش آموزان به استان قزوین اختصاص یافته و آمارهای نظرسنجی ها نشانگر استقبال بسیار خوب دانش آموزان از بازگشایی مدارس است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =