پوشش سقف تالار قرآن همدان با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد

مدیر شهرداری منطقه یک همدان گفت: امسال در بودجه شهرداری منطقه یک، اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی برای اجرای سقف میانی تالار همایش های بین المللی و قرآنی در نظر گرفته و اجرای سقف گالوانیزه آن رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ پروژه تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی در سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال ۸۳، تصویب شد و در سال ۸۵ پس از جانمایی و طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز شد که این پروژه عظیم در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید.

این مرکز دارای یک تالار اصلی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت هزار و چهارصد صندلی است که در سالیان اخیر به دلیل عدم پوشش سقف این تالار امکان استفاده از آن وجود نداشته است، شهرداری منطقه یک از ابتدای سال جاری عملیات اجرا و پوشش سقف میانی این تالار را آغاز کرده است.

مسعود دهبانی، مدیر شهرداری منطقه یک همدان در این خصوص با بیان اینکه امسال در بودجه شهرداری منطقه یک اعتباری ۶۵ میلیارد ریالی برای اجرای سقف میانی و پوشش سقف تالار همایش های بین المللی و قرآنی در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به مطالعات و برآورد مالی که بر روی طرح صورت پذیرفت بنا شد تا گنبد اصلی این تالار که دارای ارتفاعی ۶۵ متری است به عنوان یک المان شهری به قوت خود باقی بماند و در زیر این گنبد بافت میانی فضاکار با ارتفاع ۱۵ متری احداث شود.

مسعود دهبانی‌ خاطرنشان کرد: سازه عرقچین میانی اجرا شده بر روی این تالار از نوع خرپای فضا کار است که در گنبد اصلی نیز به کار رفته و پوششی که بر روی آن در حال اجراست از جنس کلزیپ است.

وی افزود: پس از اجرای پوشش گالوانیزه اولیه که هم اکنون مراحل پایانی آن در حال اجراست عملیات عایق کاری با لایه های رطوبت گیر و پشم سنگ اجرا می‌شود و پوشش نهایی که از جنس آلومنیوم است نیز صورت می گیرد و پس از آن عملیات طراحی و اجرای تاسیسات دکوراسیون داخلی و تجهیز تالار آغاز خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =