ورود اوراکل Bridge (توکن BRG)، زیرساخت دیفای شبکه ترون را متحول خواهد کرد

بخش DeFi در شبکه TRON به عنوان رقیبی برای اتریوم در مرحله بسیار مهمی از پیشرفت‌های خود برای آینده قرار دارد. با ورود اوراکل Bridge مفهوم دیفای در شبکه ترون بیش از پیش برجسته خواهد شد. در این سیستم، توکن BRG برای «پرداخت هزینه خدمات اولین سیستم اوراکل عمومی در شبکه TRON استفاده خواهد شد».

آماده برای دنیای واقعی

 اوراکل Bridge (توکن BRG) برای ورود اطلاعات دنیای واقعی به بلاکچین ساخته ‌شده است. این اولین فناوری روی شبکه TRON است که به‌منظور فراهم کردن دسترسی به داده‌های خارجی برای قراردادهای هوشمند کاربران عادی، به عموم اختصاص داده شده و توسعه یافته است. حوزه‌های زیادی در دنیای واقعی به دنبال استفاده از قراردادهای هوشمند هستند، اما چون هیچ راه حل اوراکلی برای آن‌ها وجود ندارد، تنها تعداد محدودی از این قراردادها از این فناوری بهره مند هستند.

در عین حال لازم به ذکر است که قراردادهای هوشمند می‌توانند در حوزه‌های بسیاری به کار گرفته شوند، از جمله:

  • پرداخت هنگام تحویل خدمات

به‌ عنوان‌ مثال، اگر قرار است شخصی مبلغی را در ازای افزایش بازدید یک ویدئو به شخص تبلیغ‌کننده پرداخت نماید، قرارداد هوشمند می‌تواند داده‌های دقیقی که ثابت می‌کنند محتوای شما تعداد بازدیدهای لازم را دریافت کرده است را بررسی نموده و سپس مبلغ توافق شده را به تبلیغ‌کننده پرداخت کند.

  • پرداخت‌های بیمه

با استفاده از اوراکل‌ها می‌توان اطلاعات مربوط به اینترنت اشیا را وارد بلاکچین کرده و از آن ها بهره برد. به‌ عنوان‌ مثال، سیستم اتفای حریق در یک ساختمان می‌تواند داده‌های دقیق مربوط به آتش‌سوزی و خسارت ناشی از آن را در یک قرارداد هوشمند تزریق نماید تا به‌طور دقیق بررسی شده و خسارت وارد شده محاسبه و به فرد دارای بیمه پرداخت شود.

  • باربری و رهگیری

در عصر خرید آنلاین، تقاضای مشتریان برای استفاده از خدمات باربری و رهگیری به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد استقرارداد هوشمندی که با داده‌های تأیید شده‌ی اوراکل تغذیه شده باشد، می‌تواند رهگیری کالا را با دقت انجام داده و در نهایت، در زمان تحویل کالا هزینه را به فروشنده یا تحویل‌دهنده کالا پرداخت کند.

توکن BRG به عنوان پیوندی بین قراردادهای هوشمند TRON با داده‌های بدست آمده از دنیای واقعی توسط سرویس اوراکل Bridge به روشی ایمن، غیرمتمرکز و قابل اعتماد عمل خواهد کرد. این داده‌ها، قراردادهای هوشمندی را که در بخش های مختلفی همچون DeFi در بستر بلاکچین TRON فعالیت دارند، تغذیه می‌کنند. براساس گزارش‌ها، اجرای سرویس اوراکل بریج پیامدهای بسیار مفیدی را به دنبال خواهد داشت. Bridge در نهایت، قراردادهای هوشمند بی‌نیاز به اعتمادی را موجب می‌شود که توافق‌نامه‌ها را بر اساس شرایط داده‌های واقعی ایجاد، اداره و اجرا می‌کنند.

جنبه‌های عمومی Bridge(توکن BRG) چه چیزی را در بر می‌گیرند؟

تا کنون، سیستم‌های اوراکل، عمدتاً محدود به شرکت‌های بزرگ بودند، زیرا مشاغل کوچک بسیار کمی وجود دارند که منابع، زمان و بودجه لازم برای تهیه یک اوراکل اختصاصی را در اختیار داشته باشند. به عبارت دیگر، مشاغل کوچک به سیستم عمومی اوراکلی نیاز دارند که برای آن‌ها اقتصادی و مقرون به صرفه باشد. متأسفانه، TRON با یک سیستم اوراکل عمومی راه‌اندازی نشده و از این رو کاربران خرد نمی‌توانند به طور فعال در این شبکه و پلتفرم مشارکت داشته باشند. به طور دقیق‌تر، ایجاد dApp برای یک کاربر خرد و بدون وجود یک اوراکل عمومی، غیرممکن بوده و این دلیل اصلی عدم مشارکت مشاغل کوچک در شبکه TRON است.

اما جنبه عمومی اوراکل Bridge این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. این اوراکل عمومی جدید، TRON را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌های مساعدی را برای سازمان‌های کوچک فراهم کرده تا کسب و کارهای محلی و کوچک خود را در آن پیاده‌سازی کنند. این مهم، به مرور زمان تعداد بیشتری از مشاغل کوچک را جذب کرده و در نهایت منجر به گسترش حیرت‌انگیز کل شبکه TRON خواهد شد. Bridge اولین سیستم عمومی اوراکل اختصاصی در شبکه TRON است که به منظور تقویت دسترسی کاربران خرد به داده‌های خارجی در قراردادهای هوشمند ایجاد شده است.

بزرگان حوزه بلاکچین و رمزارزها حامیان اصلی اوراکل Bridge

این اوراکل توجه حامیان کلیدی بلاکچین، ازجمله مِیت توکِی (Mate Tokay)، مدیرعامل Bitcoin.com، سیدنی ایفرگان (Sydney Ifergan)، شخصیت برجسته رسانه‌ای و مایک مک‌کارتی (Mike McCarthy) بازرس نسخه بتا و  حامی وفادار ترون را نیز جلب نموده است.افراد ذکر شده هم اکنون به‌عنوان مشاور از این شرکت پشتیبانی می‌کنند. این همکاری، بهترین راهنمایی‌های فنی ممکن جهت استفاده از قراردادهای هوشمند و حمایت از بلاکچین را به این پروژه ارائه می‌دهد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =