۲ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
‌انتخاب رشته کنکور ۹۹ – بایدها و نبایدها

انتخاب رشته کنکور ۹۹ را می توان مهم ترین خبر و اتفاق بعد از برگزاری کنکور ۹۹ دانست. خبری که همه داوطلبان کنکور ۹۹ منتظر شنیدن آن بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۹ هستند. از داغ و مهم بودن این خبر که بگذریم، چگونگی انجام انتخاب رشته کنکور ۹۹ نیز بسیار اهمیت دارد. قبل از انجام انتخاب رشته کنکور ۹۹، هر داوطلبی باید یک سری نکات را درباره انتخاب رشته کنکور سراسری بداند تا بتواند انتخاب رشته ای درست و منطقی با احتمال قبولی بالا در کنکور ۹۹ داشته باشد.

در ادامه نکات ضروری و مهم را که رعایت آن ها در انتخاب رشته کنکور ۹۹ ضروری است، به شما خواهیم گفت. برای مطالعه بیشتر می توانید مطلب انتخاب رشته کنکور ۹۹ راهنمای جامع را مطالعه کنید.

همانطور که می دانید، تقریبا یک ماه بعد از برگزاری کنکور سراسری ۹۹، نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور ۹۹ اعلام می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، زمان انتخاب رشته کنکور ۹۹ فرا می رسد. داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ در مدت مشخص انتخاب رشته کنکور (حدود یک هفته) وقت دارند که انتخاب رشته کنکور خود را انجام دهند و فرم نهایی انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org وارد کنند.

قبل از هر کاری در انتخاب رشته کنکور ۹۹، شما باید از رتبه کنکور خود مطلع شوید. منظور از باخبر شدن فقط دانستن یک عدد به عنوان رتبه کنکورتان نیست. بلکه شما باید بدانید در هر زیرگروهی چه رتبه ای کسب کرده اید. رتبه شما در سهمیه یا بدون سهمیه و آزاد چقدر است. توجه داشته باشید که رتبه در سهمیه برای شما بسیار اهمیت دارد و در فرآیند انتخاب رشته کنکور ۹۹ بیش از هر چیزی، با رتبه در سهمیه سر و کار خواهید داشت.

علاوه بر این، داوطلب کنکور ۹۹ باید بداند هر زیر گروه در کنکور سراسری چه رشته هایی را در بر می گیرد. وقتی رشته های زیر گروه های مختلف را شناختید و از رتبه کنکور خود در هر زیر گروه باخبر شدید، باید به سوال بعدی جواب دهید: با رتبه هایی که کسب کرده ام، در چه رشته هایی قبول می شوم؟ احتمال قبولی من در کدام رشته بیشتر است؟

انتخاب رشته کنکور ۹۹ - مزایای نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۳ گام یکی از راه های مطمئن برای پاسخ به سوالات شماست. برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹، فقط کافی است رتبه تان را در نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کنید.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹ به کمک هوش مصنوعی و مبتنی بر یک منبع عظیم داده و اطلاعات درباره رتبه ها و قبولی های کنکور سراسری سال گذشته و منطبق با دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال، احتمال قبولی شما را در رشته های مختلف نشان می دهد. علاوه بر این، امکان دیگری که نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد، چیدمان و اولویت بندی رشته ها و دانشگاه هاست. شما می توانید مواردی که در انتخاب رشته برایتان مهم است مثل فاصله دانشگاه تا شهر محل زندگی، هزینه و شهریه ها، و ... را در نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹ وارد کنید و نرم افزار بر اساس فیلترها و موارد مورد نظرتان، چیدمان و انتخاب رشته کنکور ۹۹ را انجام می دهد و در نهایت فرم نهایی انتخاب رشته کنکور ۹۹ را در اختیارتان قرار می دهد. در این مرحله فقط کافی است کد رشته محل هایی را که نرم افزار انتخاب رشته کنکور در فرم نهایی انتخاب رشته در اختیارتان قرار داده است، در سازمان سنجش  ثبت کنید.

تا اینجا شما دانستید که چه رتبه ای در کنکور ۹۹ کسب کرده اید و با این رتبه در چه رشته هایی قبول می شوید. اما آیا شما به رشته هایی که قبول می شوید، علاقه دارید؟ آیا شما استعداد و مهارت های لازم برای موفقیت در رشته هایی را که انتخاب می کنید، دارید؟

برای پاسخ به این سوال، شما دو راه حل خواهید داشت. شما برای شناخت بیشتر خود می توانید از مشاوران ماهر در زمینه انتخاب رشته استفاده کنید یا به سراغ نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹ موسسه ۳ گام بروید.

در نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۳ گام مجموعه ای از آزمون های شغلی و استعداد سنجی وجود دارد که داوطلبان کنکور ۹۹ می توانند با شرکت در این تست های شخصیت شناسی به ویژگی ها، توانمندی ها، و استعدادهای خود پی ببرند. پرسشنامه های شغل شناسی و استعداد سنجی از آن جهت برای داوطلبان کنکور ۹۹ مفید است که دغدغه ها و واهمه های آن ها را برای انتخاب رشته های تحصیلی از بین می برد و آنان را در انتخاب رشته کنکور ۹۹ ثابت قدم می کند.

انتخاب رشته کنکور ۹۹ – اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته کنکور ۹۹

حالا که شما فهمیده اید به چه رشته هایی علاقه دارید و استعداد و مهارت های شما در چه زمینه هایی بالاتر است، زمان انتخاب رشته کنکور ۹۹ فرا می رسد. اگر از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ استفاده کرده اید، بخش دشوار انتخاب رشته را به دست نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۹۹ سپرده اید و نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۳ گام براساس انتخاب های شما، اولویت بندی و چیدمان را انجام می دهد و در نهایت فرم نهایی انتخاب رشته را در اختیارتان قرار می دهد. اما اگر می خواهید خودتان اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته را انجام دهید، اول باید به موارد بالا مسلط شوید؛ یعنی رتبه های خود را در زیرگروه های مختلف بشناسید، احتمال قبولی تان را در رشته های گوناگون بسنجید، و در نهایت علایق، مهارت ها، و استعدادهای خود را کشف کنید.

اگر سه مرحله بالا را به درستی انجام داده اید، برای انتخاب رشته کنکور ۹۹ آماده اید. شما برای انتخاب رشته کنکور ۹۹ مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل هستید و می توانید انتخاب های خود را در این ۱۵۰ انتخاب بگنجانید.

سنجش و بررسی انتخاب رشته شما نیز از بالا به پایین صورت می گیرد؛ یعنی سازمان سنجش از اولین انتخاب شما شروع به بررسی می کند تا زمانیکه در یک کدرشته محل قبول شوید. به محض اینکه در یکی از انتخاب ها قبول شدید، پروسه انتخاب رشته شما به پایان می سد و دیگر انتخاب های بعد از رشته قبول شده، بررسی نمی شود.

به مثال زیر توجه کنید؛

لیست انتخاب رشته الهه

وضعیت

روانشناسی تهران – روزانه

مجاز نمی شود

روانشناسی علامه طباطبایی – روزانه

مجاز نمی شود

روانشناسی شهید بهشتی – نوبت دوم

مجاز و قبول می شود 

روانشناسی شهید بهشتی – روزانه

بررسی نمی شود

روانشناسی دانشگاه سمنان - روزانه

بررسی نمی شود

روانشناسی علامه طباطبایی – نوبت دوم

بررسی نمی شود

روانشناسی تهران – نوبت دوم

بررسی نمی شود

به جدول بالا توجه کنید. الهه دو انتخاب اول خود را قبول نشد و رتبه لازم را برای قبولی در دو انتخاب رشته اول خود کسب نکرد. درحالی که انتخاب سوم خود را قبول شد. زمانیکه انتخاب سوم خود را قبول شد، انتخاب های بعدی او بررسی نمی شود.

زمانی موضوع اولویت بندی پررنگ تر می شود که ما باید توجه کنیم دقیقا رشته هایی را به ترتیب انتخاب کنیم که می خواهیم حتما در آن ادامه تحصیل بدهیم. برای مثال الهه می خواهد حتما در دوره روزانه ادامه تحصیل بدهد و ممکن است در دوره روزانه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه سمنان قبول شود، اما چون دقت لازم را نداشته یا تصور می کرده در دو انتخاب اول خود قبول می شود، دوره های روزانه را در انتخاب های بعد از دوره نوبت دوم روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، قرار داده که این انتخاب ها بررسی نمی شود.

همچنین شما برای انتخاب رشته دقیق تر و بدون استرس می توانید از نرم افزار هوشمند انتخاب رشته ۳ گام استفاده کنید این نرم افزار تمامی امکاناتی که احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =