اجرای طرح « نذر کتاب-نذر دانایی» در قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از اعلام فراخوان نخستین پویش « نذر کتاب-نذر دانایی» توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه محمد بیگی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین از پویش « نذر کتاب_ نذردانایی » خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نظر دارد در روز ۲۷شهریورماه که مصادف است با روز شعر و ادب فارسی این پویش حسنه را در سطح ادارات و سازمانها برگزار کند.
محمدبیگی اظهار کرد: این پویش مردمی به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار استان قزوین و سوق دادن سنت زیبای «نذر» به سمت امور فرهنگی راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم و صفر، به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.
  او با دعوت از علاقه مندان  برای شرکت در پویش نذرکتاب- نذر دانایی، بیان کرد: بسیاری از افراد کتاب‌ها را در کتابخانه های خود نگهداری می‌کنند که با اهدای آن می‌توانند اتفاقات خوبی را برای فرهنگ مطالعه رقم بزنند.
محمدبیگی یادآور شد: نذرهای فرهنگی در حقیقت فرصت جدیدی از نذر برای تمام مردم است که همه بدون محدودیت می‌توانند در آن شرکت کنند.
او اظهار کرد: بر اساس این طرح مردم فرهیخته و خیر استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی می‌توانند کتب خوانده شده و بدون استفاده خود را برای بهره برداری علمی دیگران به کتابخانه اهدا کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در خصوص هدف از اجرای این طرح گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تقویت و غنی سازی هر چه بیشتر منابع کتابخانه های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف ما در اجرای این طرح در استان قزوین است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =