۲ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
از آموزش حسابداری تا شغل حسابداری

امروزه شرکت‌ها امور مالی خود را در نرم‌افزارهای تخصصی مالی و حسابداری ثبت می‌کنند. به همین دلیل آموزش حسابداری و مهارت کار با نرم‌افزارهای مالی و حسابداری یکی از مسائل مهم برای کارشناسان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این حوزه‌ها است.

البته این روزها بسیاری از دانشجویان حوزه‌های مدیریت، اقتصاد و صنایع نیز علاقمند به یادگیری کار با نرم‌افزارهای حسابداری هستند تا به وابسته آموزش حسابداری در سازمان‌ها به عنوان کارشناس حسابدار یا کمک حسابدار استخدام شوند.

موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم  با هدف تقویت مهارت‌ها و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای علاقه‌مندان به یادگیری مفاهیم و نرم‌افزارهای حسابداری، اقدام به ارائه خدمات آموزشی کیفی نموده است تا افراد را جهت ورود به بازارکار همراهی نماید.

رشته حسابداری

آشنایی با رشته حسابداری آموزش حسابداری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی زیادی تدریس می‌شوند و در اغلب آن‌ها دروس زیر تدریس میشوند:

دروس پایه: روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول علم اقتصاد، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، پول و ارز بانکداری، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، مالیه عمومی، روش تحقیق.

دروس اصلی و تخصصی: اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول تنظیم و کنترل بودجه، مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری

موضوعی که اهمیت دارد میزان مطابقت دروس رشته حسابداری و نیاز بازارکار حسابداری است.  

آیا مطالعه و گذراندن این دروس برای آموزش حسابداری کافیست؟  

حتما پاسخ منفی است زیرا که علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه حسابداری علاوه بر دانش مالی به مهارت‌های نرم‌افزاری هم نیاز دارند.

امروزه تمام کسب و کارها از مشاغل کوچک تا هلدینگ‌ها و تجارت‌های بزرگ نیازمند سیستم نرم‌افزار حسابداری هستند.

این مشاغل موضوعات حسابداری و مالی خود را به دست متخصصانی می‌سپارند که دانش کاربردی داشته باشند و بتوانند از نرم‌افزارهای موجود به درستی استفاده کنند.

بازارکار حسابداری

فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در بازارکار رشته حسابداری وجود دارد. مشکلات مالی در موسسات و شرکت‌ها از دلایل نیاز شدید به نیروهای حسابدار است. همین امر باعث شده است که رشته حسابداری به یکی از شغل‌های پر متقاضی تبدیل گردد. وجود حسابدار در یک شرکت از بدو تاسیس تا زمان پایان دادن به فعالیت‌های آن شرکت لازم و ضروری می‌باشد.

انجام امور مالیاتی شرکت‌ها نیز یکی از زیر شاخه‌های رشته گسترده حسابداری در بازارکار است. تمامی شرکت‌ها از موسسات کوچک تا کارخانه‌های بزرگ جهت تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی خود به نیروی حسابداری نیاز دارند. محاسبه مالیات بر اساس تعیین مقدار سود شرکت‌ها صورت می‌پذیرد که تعیین محاسبه سود توسط یک حسابدار آشنا به امور مالی و مالیاتی مقدور است.

موسسه به منظور پاسخگویی به نیاز استخدام کارجویان، دوره‌هایی را با عنوان بسته‌های ویژه بازارکار حسابداری با سه عنوان بسته پرورش کمک حسابدار، بسته پرورش کارشناس حسابدار و بسته حسابدار بهای تمام شده طراحی کرده است.

موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم در تلاش است تا با اتصال کارجو به کارفرما، روند جذب و استخدام را هم برای افراد متخصص و آشنا به مهارت‌ نرم‌افزارهای حسابداری و هم برای شرکت‌های جویای افراد حرفه‌ای تسهیل کند.

فراگیران بسته‌های ویژه بازارکار، پس از اتمام موفقیت آمیز دوره با ثبت رزومه‌ خود بر روی سایت به مشتریان شرکت همکاران سیستم که شامل جامعه‌ای ۶۱۰۰۰ نفری هستند جهت انجام مصاحبه شغلی معرفی می‌گردند. فراگیران با گذراندن دوره‌های جامع بازارکار حسابداری، فوت و فن کار را به عنوان یک کارشناس حسابدار و یا کمک حسابدار یاد می‌گیرند و برای خودشان فرصت شغلی معتبری می‌سازند.

آموزش حسابداری از راه دور

منظور از آموزش حسابداری از راه دور همان آموزش غیرحضوری است. در این نوع از آموزش دیگر لازم نیست که افراد در ساعت و مکان خاصی در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، این روزها کلاس‌های غیرحضوری به دلیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه و به جهت حفظ سلامتی افراد مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در همین راستا موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم در تلاش بوده تا تمامی دوره­ها و سرفصل‌های آموزشی خود را در قالب آموزش­های الکترونیکی و آنلاین نیز برای علاقمندان به یادگیری در حوزه حسابداری و مالی را فراهم کند.

آموزش‌های غیرحضوری موسسه قابل دسترسی برای تمامی علاقه‌مندان به آموزش‌های حسابداری در سراسر دنیاست. افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از شهر و کشور محل زندگی خود در دوره‌های غیرحضوری شرکت نمایند.

گستردگی رشته حسابداری

همانطور که اشاره کردیم رشته حسابداری دارای گستردگی بسیاری است. فارغ‌التحصیلان و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند در هر یک از شاخه‌هایی که در ادامه ذکر شده است، مشغول به کار شوند.

حسابداری مالی: افراد امکان فعالیت در کلیه شرکت‌ها و موسسات غیرانتفاعی و تجاری را خواهند داشت.

حسابداری مالیاتی: افراد فعال در این رشته می‌توانند در ادارات دارایی فعالیت داشته باشند.

حسابداری صنعتی: امکان فعالیت در شرکت‌های تولیدی و واحدهای صنعتی برای افراد در این رشته وجود دارد.

حسابداری بانک: در این رشته افراد می‌توانند در تمامی شعبه‌های بانک و سرپرستی آن مشغول به کار شوند.

حسابداری بیمه: در این رشته افراد امکان فعالیت در کلیه موسسات بیمه را خواهند داشت.

حسابداری دولتی: در این رشته افراد میتوانند در همه اداره‌های دولتی و سازمان‌ها، به عنوان حسابدار مشغول به کار شوند.

تمامی موارد نام برده شده از زیرشاخه‌های رشته حسابداری می‌باشد که افراد با توجه به علاقه‌مندی خود می‌توانند در هر یک از این شاخه‌ها مشغول به کار شوند.

دسته‌بندی شغل حسابداری

شغل‌های مرتبط با رشته حسابداری طیف وسیعی از مشاغل را شامل می‌شوند. بعضی از این شغل‌ها به شرح زیر است

  • کمک حسابدار
  • کارشناس حسابدار
  • حسابدار تمام وقت
  • حسابدار پاره وقت
  • سرپرست حسابداری
  • مدیرمالی
  • حسابدار مستقل
  • شرکت خدمات حسابداری
  • مشاوره مالیاتی
  • خدمات مالیاتی
  • کنترل داخلی واحد حسابداری
  • وکیل مالیاتی
  • مدرس حسابداری

نحوه پیشرفت در شغل حسابداری

پیشرفت در هر شغلی و به خصوص شغل حسابداری در گرو مطالعه به روز در مورد آن حوزه است. موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم با هدف تقویت دانش و مهارت‌آموزی فراگیران محصولات آموزشی متنوع حسابداری را به علاقه‌مندان بازارکار حسابداری ارائه میکند.

اگر علاقه‌مند به آموزش حسابداری و تقویت مهارت‌های خود هستید به سایت education.systemgroup.net مراجعه فرمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =