آموزش هدف‌محور در زندان‌ها در دستور کار قرار دارد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: آموزش هدف‌محور در زندان ها یکی از اقدامات بسیار سازنده در فضای زندان ها است و باید آموزش های مناسب به زندانیان ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل حجتی پور، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: هر جامعه متمدن و مترقی نیازمند قانون و نظم است و مهمترین پشتوانه اجرای قانون در یک جامعه ضمانت کیفری است و اجرای قانون تنها در سایه اقتدار قوانین کیفری محقق می شود.
حجتی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترمیم فضای زندان ها گفت: زندان ها باید شرایطی داشته باشند تا زندانیان در دوران محکومیت ضمن اصلاح از آموزش های اخلاقی و دینی بهره مند شوند.
او افزود: متاسفانه فضای زندان ها خود زمینه ساز انحراف افراد شده است و باید فضای زندان ها اصلاح و ترمیم شود.
حجتی پور آموزش هدف محور در زندان ها را یکی از اقدامات بسیار سازنده در فضای زندان ها دانست و افزود: ضمن اینکه زندان ها باید فضای امن برای اصلاح باشد باید آموزش های مناسب به زندانیان ارائه شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان ها گفت: آموزش قرآن و اجرای فریضه نماز و همچنین آموزش سبک زندگی در زندان ها از برنامه ریزی های دستگاه قضا برای مددجویان است.
او گفت: انتظار می رود نهادهای فرهنگی از قبیل دانشگاه ها نیز در راستای آموزش های فرهنگی در کنار سازمان زندان ها حضور داشته باشند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان ها همچنین دادرسی الکترونیکی و ملاقات الکترونیکی را اقدامی با ارزش و بسیار سودمند دانست.
حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم از الکترونیکی شدن فرآیند ملاقات زندانیان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی استان در راستای گسترش فعالیت های الکترونیکی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.
قدرتی دستاورد الکترونیکی شدن را بسیار با ارزش دانست و گفت: این اتفاق می تواند هم برای خانواده های زندانیان و هم کارکنان زندان ها مفید و موثر باشد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروز برخی افراد به بهانه آزادی قصد بر هم زدن هنجارها را دارند.
به گفته حجت الاسلام قدرتی؛ در طول سه سال اخیر شاهد کاهش هزار نفری جمعیت مددجویان در زندان های استان بوده ایم.
در این مراسم از زحمات محمد علی محمدی تقدیر و حمیدرضا جهانگیری زرگانی به سمت مدیرکل جدید زندانهای استان قزوین معرفی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =