فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

ایرنا نوشت :مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: این مرکز فرهنگی شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور آب و عروج، نمایش ادوات نظامی ،میدان موانع، پل اروند و ورودی، خط الراس و سنگرهای دیده‌بانی، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان‌ها سرداران شهید است.
وی گفت: در فاز نخست این فضای فرهنگی سالن آمفی تئاتر و محوطه بیرونی احداث شده است که همزمان با هفته دفاع مقدس همزمان با هفت مرکز فرهنگی دیگر در سراسر کشور افتتاح می‌شود.
به گفته وی، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در زمینی به وسعت پنج هکتار و با زیربنای بیش از ۶ هزار مترمربع در هفت طبقه با اسکلت فلزی از ۱۰ سال گذشته آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه این مرکز محلی برای نمایش دستارودهای هشت سال دفاع مقدس است، گفت:انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جدید در حال ساخت است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از یکهزار و ۴۰ برنامه پیش بینی شده که ۱۰۱ برنامه این تعداد شاخص است.
وی به رژه موتوری نیروهای مسلح و توزیع کمک مومنانه، دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئوکنفرانس با مقام معظم رهبری، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب ۴۰ غرفه، تجلیل ازایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از فعالان عرصه نماز در مساجد و مصلاهای نماز جمعه، رونمایی از ۱۰ جلد کتاب، برپای جشنواره نماز و مهدویت، برگزای یادواره شهدای منا و محرم و صفر، فراخوان جشنواره مجازی روایت قلم، فضاسازی شهری از جمله برنامه های شاخص در این هفته اشاره کرد.
به گفته وی، پارسال در استان ۶۰ جلد کتاب رونمایی شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این تعداد کتاب در استان تهیه و رونمایی شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد وگفت: فرهنگ حاکم در جامعه از نوع دوستی، خدمتگذاری، ایثار و شهادت، تلاش و کوشش مجاهدانه  برگرفته از دوران دفاع مقدس است، که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
ذوالفقاری اظهار داشت: گفتمان‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و الگوسازی سوژه‌های ناب دفاع مقدس باید برای نسل جوان فرهنگسازی شود.
۳۱ شهریورماه تا ۷مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده که شعار امسال با عنوان "ما قوی هستیم" نامگذاری شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =