۱ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
وینستون گروم خالق «فارست گامپ» درگذشت

مهر نوشت: وینستون گروم نویسنده آمریکایی و خالق کتاب «فارست گامپ» دیروز پنج‌شنبه در ۷۷ سالگی درگذشت.

شهردار فیرهوپ در آلابامای آمریکا خبر درگذشت وینستون گروم را با پستی که در فیس‌بوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند.

گروم «فارست گامپ» را سال ۱۹۸۶ نوشت و این کتاب به سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و ۱.۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. با اقتباس از این کتاب فیلم مشهوری به همین نام در سال ۱۹۹۴ با بازی تام هنکس، گری سینایس و رابین رایت ساخته شد که ۶ جایزه اسکار در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد. از جمله این جوایز جایزه بهترین بازیگر مرد برای تام هنکس و بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس بود.

وینستون گروم سال ۱۹۹۵ ادامه‌ای بر این رمان با عنوان «گامپ و کمپانی» نوشت.

وی سال ۱۹۴۴ در واشینگتن متولد و در آلاباما بزرگ شده بود. او نویسندگی را از وقتی در کالج بود شروع کرد و سال ۱۹۶۵ از دانشگاه آلاباما در رشته زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و بعد ۴ سال در ارتش آمریکا به خدمت پرداخت که حضور در ویتنام را هم دربرمی‌گرفت.

او پس از بازگشت به کشورش، گزارشگر «واشینگتن استار» شد و بعد همه تمرکزش را بر نوشتن گذاشت و به نیویورک نقل مکان کرد و نخستین رمانش را که بر جنگ ویتنام تمرکز داشت با عنوان «دورانی بهتر از اینها» نوشت که سال ۱۹۷۸ منتشر شد.

این نویسنده خالق بیش از ۲۰ عنوان کتاب غیرداستانی بود که جدیدترین آنها با عنوان «متفقین: روزولت، چرچیل، استالین و اتحادی بعید که در جنگ جهانی دوم پیروز شد» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =