چطور با خیال راحت به صورت آنلاین ماسک و اقلام بهداشتی بخریم؟

در چند هفته گذشته خبرآنلاین نظراتی را از سمت مردم در خصوص فعالیت یکی از تولیدکنندگان ماسک دریافت کرد که ظاهرا نسبت به فعالیت این شرکت نارضایتی‌هایی داشتند.

الهه صالحی: ویروس کرونا این روزها جزو غیرقابل تفکیک تمام اهالی زمین شده و جای خودش را در همه کارها باز کرده است؛ این مهمان ناخوانده باعث ایجاد نیازهای جدیدی در مردم شده است که تا هفت ماه پیش چندان خبری از آنها نبود؛ لوازم مراقب فردی مانند ماسک، الکل، شیلد و دستکش حالا از اصلی‌ترین اقلامی هستند که هر فرد در طول ماه باید برای آنها هزینه کند. حتی این اقلام به صنعت فشن هم راه پیدا کرده اند و اخیرا، ماسک جز جدیدی است که در طراحی اغلب کمپانی‌های مطرح فشن دنیا، جا باز کرده است.

اینکه در اوایل شیوع کرونا در سراسر جهان، مردم به دلیل کمبود این اقلام با مشکلاتی در تهیه آنها مواجه بودند، باعث شد تا علاوه بر اینکه شرکت‌های تولید کننده قبلی تولیدات خود را افزایش دهند، شرکت‌ها و تولید کننده‌های جدیدی برای تولید و توزیع این اقلام ایجاد شوند که بسیاری از آنها محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند.

۵۰۰۰ سفارشی که مرجوع شدند

در این میان بدیهی است که برخی افراد  سودجو به کلاهبرداری از مردم یا توزیع اقلام تقلبی یا غیربهداشتی اقدام کنند و سلامت مردم را به مخاطره بیندازند. اما روش‌هایی وجود دارد که مردم بدانند باید به کدام فروشندگان اعتماد کنند و اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را از آنجا خریداری کنند.

در چند هفته گذشته خبرآنلاین نظراتی را از سمت مردم در خصوص فعالیت یکی از تولیدکنندگان ماسک دریافت کرد که ظاهرا نسبت به فعالیت این شرکت نارضایتی‌هایی داشتند. خبرآنلاین با این شرکت تماس گرفت تا پاسخ این شرکت را در خصوص این مسئله بشنود؛ این شرکت تولید کننده ماسک در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: حجم سفارشات ما بسیار بالاست و همین باعث شده تا دو خط تلفن ما دائما اشغال باشد و مردم با تاخیر به اپراتور وصل شوند اما علاوه بر این مجموعه ما در دایرکت صفحه اینستاگرام و واتس‍اپ پاسخگوی مشتریان هستند.  

این شرکت دلیل تاخیرهای طولانی مدتی که ارسال سفارشات برخی از مشتریان پیش آمده است را مشکلاتی در اداره پست می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اوایل افتتاح این شرکت همه سفارشات را به پست می‌دادیم اما یک سری از سفارشات روزهای اول ما یعنی چیزی در حدود ۲۰۰۰ سفارش را مرجوع کرده اند آن هم نه به این شکل که همان روز مرجوع شود؛ برخی از این سفارشات پس از یک ماه به شرکت ما مرجوع شده اند و ما هنوز هم در اداره پست به دنبال برخی از سفارشاتمان هستیم.  

این شرکت تولید کننده می‌گوید: برخی از سفارشاتی که پست برای ما مرجوع می‌کند به دلیل نامشخصی برخی اطلاعات مشتری‌ها هم از رویشان پاک شده است و ما مجبوریم دوباره بارکد بزنیم و اطلاعات را دوباره وارد کنیم که این پروسه بسیار زمان‌بر است چون پست به طور مثال بعد از دو هفته تازه بسته را مرجوع می‌کند و آماده سازی دوباره در شرکت ما هم سه، چهار روز طول می‌کشد.

این شرکت در پاسخ به این سوال که چه تعداد از سفارش‌های ارسالی با این مشکل مواجه می‌شوند و چطور در آینده قرار است از بروز این مشکل جلوگیری کنند، می‌گوید: ما تا به امروز بیش از ۳۶هزار سفارش داشتیم که از این تعداد چیزی در حدود ۵۰۰۰ سفارش به مشکل خوردند و مرجوع شدند و از همین تعداد ما مشکل ۳۰۰۰ سفارش مرجوعی را حل کرده ایم و حل ۲۰۰۰ سفارش دیگر کمی زمان خواهد برد.ما بعد از بروز این مشکل با پست، از ماه مرداد به بعد برای ارسال سفارشات تهران با پیک بادپا همکاری می‌کنیم.

صلاحیت را از سایت تجهیزات پزشکی استعلام بگیرید

اما مردم چطور باید اعتبار و صلاحیت سایتی که قصد خرید از آن را دارند، بسنجند تا خریدی مطمئن و بهداشتی داشته باشند؟ مرجع رسیدگی و نظارت بر فعالیت و تولید سایت‎های فروش آنلاین اقلام محافظتی کرونا، سایت سازمان تجهیزات پزشکی به آدرس http://imed.ir/ است. مردم پس از ورود به این سایت از طریق بخش استعلام با وارد کردن تولید کننده، وارد کننده یا توزیع کننده مورد نظر خود، متوجه می‌شوند سایت مورد نظر صلاحیت فروش کالا را دارد یا خیر.

این را سازمان تجهیزات پزشکی در خصوص نظارت بر فعالیت شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی می‌گوید و ادامه می‌دهد: اگر سایتی در سامانه ما ثبت نشده باشد، ما با آن شرکت برخورد خواهیم کرد و شهروندان باید قبل از خرید هر کالای پزشکی، مجوز فروشنده را در این سایت استعلام بگیرند و در غیر این صورت نباید خریداری کنند چون خرید از فروشنده غیرمجاز برای خریدار هم تخلف محسوب می‌شود.

شرکت تولید کننده ماسک هم در این رابطه می‌گوید: ما کد مجوزمان را روی بسته‌های ماسک درج می‌کنیم و خریداران ما می‌توانند این کد را در سامانه تجهیزات پزشکی جست‌وجو کنند تا از صحت و اعتبار کار ما اطمینان حاصل کنند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =