فرانسوی نیستید اما می توانید روان فرانسه صحبت کنید!

تاکنون درباره ی لزوم یادگیری یک زبان خارجی مثل فرانسه فکر کردید؟ شاید اصلا با خودتان بگویید مگر یادگیری زبان فرانسه لازم است؟ پاسخ ما به این سوال مثبت است. احتمالا کمی تعجب می کنید، اجازه دهید کمی بیشتر برای تان توضیح دهیم. امروزه شاهد این هستیم که بازار کلاس های زبان، خصوصا زبان هایی به جز انگلیسی مثل فرانسه و آلمانی و ... داغ داغ است؛ اما متاسفانه تعداد افرادی که با هدف و انگیزه قدم در این کلاس ها می گذارند، خیلی زیاد نیست.

آیا می دانید چرا؟ به این دلیل که عموما افراد از مزایای یادگیری آن ها چیزی نمی دانند و متاسفانه اغلب افراد رفتن به کلاس زبان را یک وظیفه می دانند. اما این یک اشتباه بزرگ است، باید پیش از هرچیز علت یادگیری زبان را درک کرد.

یادگیری زبانی مانند فرانسوی فرآیندی شگفت ‌انگیز است، و هر مرحله از آن می ‌تواند خیلی راضی‌ کننده باشد. شاید از سختی و پیچیدیگی یادگیری این زبان پرطرفدار شنیده باشید، اما شنیده ها برای تصمیم گیری مهم نیست! شما باید این موضوع را درک کنید که یادگیری زبان فرانسه چه تاثیرات بینظیری بر زندگی شخصی و کاری و حتی سلامت شما می گذارد.

شاید هم اصلا یکی از عاشقان کشور فرانسه و فرهنگ آن باشید اما حتی یک جمله به زبان فرانسه هم نتوانید بگویید؛ چقدر حیف. شما عاشق پاریس و برج ایفل هستید و یکی از آرزوهای تان که برای رسیدن به آن هم تلاش می کنید، قدم زدن در خیابان ها پاریس و عکس گرفتن با برج ایفل است اما خیلی از زبان فرانسه نمی دانید. چرا؟ شاید به این دلیل که هنوز هم نمی دانید از کجا شروع کنید، به کدام موسسه آموزشی اطمینان کنید و پول های تان را در این راه خرج کنید.

اگر واقعا به زبان فرانسه علاقه دارید اما هنوز مطمئن نیستید که وقت و پول خود را در راه آموختن آن خرج کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا پایان بخوانید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید.

چرا فرانسه بیاموزیم؟

این پرسش پاسخ های بسیاری دارد. هرکس که وارد راه آموزش زبان فرانسه می شود، دلایلی متنوعی دارد. اما یکی از مهم ترین آن ها کسب توانایی برقراری ارتباط با افرادی است که به آن زبان صحبت می کنند. این طور تصور کنید که به دلایل مختلفی ناگهان تصمیم می گیرید که به کشور فرانسه مهاجرت کنید یا به ارزویی که مدت ها در سر داشتید می رسید و برای تفریح و گشت و گذار به پاریس می روید، اگر بتوانید کمی به زبان فرانسه صحبت کنید مسلما دچار مشکل نمی شوید. حتی ممکن است با یک فرانسوی زبان آشنا شوید. حال که به کشور فرانسه علاقه دارید، چرا یک دوست فرانسوی نداشته باشید؟ به طور کلی اگر به این زبان صحبت کنید، سفر شما هم سهولت برقراری ارتباط و هم ایجاد دوستی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

این را فراموش نکنید که صحبت کردن به یک زبان دیگر نشان دهنده ی احترام به آن فرهنگ است و مردم هر کشوری ترجیح می دهند توریست‌ها به خود زحمت داده به زبان بومی صحبت کنند، حتی اگر تنها توانایی گفتن سلام و لطفا را به آن زبان داشته باشید. شاید باخود بگویید، یعنی همه مزایای یادگیری زبان فرانسه همین است؟ مسلما خیر. چه یادگیری زبان فرانسه و چه زبان های دیگر به شما کمک می کند که یک سروگردن از سایر افرادی که هیچ چیز از آن زبان نمی دانند، بالاتر باشید.

مزایای یادگیری فرانسه یکی دوتا نیست!

این که زبان فرانسه سخت است، گرامر پیچیده ای دارد و نمی توان در تلفظ هایش سربلند بیرون آمد، تنها شنیده های شماست! هیچ گاه براساس شنیده ها تصمیم نگیرید، مسلما خیلی می شنوید که از سختی زبان فرانسه می گویند اما آیا تاکنون خودتان آن را امتحان کردید؟ آیا واقعا این زبان برای تان سخت بوده؟ خیلی وقت ها هم به همین دلیل برای یادگیری این زبان هیچ تلاشی نمی کنید. اما کافی است اقدام به یادگیری نمایید، خواهید دید که هیچ کاری در دنیا وجود ندارد که غیر ممکن باشد. هر زبانی جنبه ‌های پیچیده ‌ای دارد اما موارد آسان نیز وجود دارد. اگر بدانید که چگونه حروف و کاراکتر های هر زبانی را به درستی در جای خود به کار ببرید پس از مدتی خواهید دید که یادگیری هر زبانی بسیار راحت خواهد بود.

همیشه یادگیری به ارزش های افراد اضافه می کند، به جز سفر یا سرچ یک مقاله به آن زبان، تصور کنید به دنبال یک شغل جدید هستید. پس از این که کارفرما متوجه می شود که شما به عنوان مثال به جز زبان انگلیسی به زبان فرانسه هم تسلط دارید قطعا روی شما حساب دیگری باز می کند. قطعا یادگیری زبان دوم می توانید درهای بیشتری را به روی تان باز کند. پس سعی کنید در این مسیر یک راهنما پیدا کنید که همیشه در دسترس تان باشد. به یاد داشته باشید که در فرآیند آموزش زبان، یادگیری عمیق با تمرین و تکرار مداوم اتفاق می ‌افتد. قطعا توانایی صحبت به دو زبان، مورد بسیار خوبی در رزومه کاری شما خواهد بود. پس از همین امروز شروع کنید و زمان را از دست ندهید.

من و زبان از شما یک فرانسوی زبان می سازد

همان طور که پیش تر هم گفتیم، وقت و زمان برای هر فردی مانند پول با ارزش است. هرچند که همه‌ ی ما دوست داریم تا زمانی نامحدود برای بهبود مهارت‌ های زبان مان داشته باشیم؛ اما حقیقت این است که زندگی شخصی و کاری ما زمان کمی را برای یادگیری یک زبان باقی می‌ گذارد. با این حقیقت روبرو شوید که ممکن است برای تعطیلات پیش رو در پاریس و یا یک سفر کاری به آن جا یا یکی دیگر شهرهای فرانسوی زبان مثل مونترال و پاریس، شما نیاز دارید تا در کمترین زمان ممکن به زبان فرانسوی مسلط شوید. حتی ممکن است برای بهبود و پیشرفت در کار به دانشتن این زبان نیز داشته باشید. باید در راهی قدم بگذارید که علاوه بر ایجاد انگیزه و علاقه به خوبی به شما فرانسه بیاموزد.

رویای داشتن شغلی مناسب در یکی از کشورهای فرانسوی زبان، یا سفری راحت  و بدون دردسر به پاریس و یا حتی کار در شرکتی معتبر و بزرگ در داخل کشور که زبان فرانسه زبان اول اوست و مواردی از این قبیل، دیگر رویا و دست نیافتنی نیست. وب سایت من و زبان در هرجایی که هستید، خانه، محل کار، دانشگاه یا در سفر، شما را در یادگیری زبان فرانسه همراهی می کند.

من و زبان، وب سایت آموزش زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی، چینی و ایتالیایی است. این وب سایت با همکاری متخصصین زبان های خارجی و با استفاده از متدهای روز دنیا به آموزش از صفر تا صد زبان های مذکور می پردازد. وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی من و زبان در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس شما علاقه مندان و زبان آموزان است تا با هزینه ای بسیار اندک، فراگیری یک زبان مثل فرانسه را از منزل شروع کنید! یادتان نرود وقت شما طلاست و ما به فکر آن هستیم.

درضمن یکی از مزایای بالقوه ی وب سایت من و زبان این است که با تکرار و تمرین زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. این یعنی در زمانی بسیار کم تر از شرکت در کلاس های حضوری، می توانید با روشی فوق العاده به زبان فرانسه مسلط شوید. در هر جایگاه و شرایطی که هستید، از یادگیری زبان نترسید، خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید. ما همراه شما هستیم، نگران نباشید!

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =