۱۲ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بزرگداشت مولانا در قونیه با صدای شجریان

ایسنا نوشت: مراسم بزرگداشت هشتصد و سیزدهمین سال تولد مولانا در قونیه با صدای محمدرضا شجریان و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

فروزنده اربابی، عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولانا با اعلام این خبر نوشته است: برنامه‌های بزرگداشت هشتصد و سیزدهمین سال تولد حضرت مولانا که به‌صورت آنلاین از بیست و دوم سپتامبر ۲۰۲۰ (یکم مهرماه ۹۹) تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۰ (نهم مهرماه ۹۹) پخش خواهد شد، راس ساعت ۲۰:۳۰ به وقت کشور ترکیه، با کنسرتی که استاد محمدرضا شجریان چند سال پیش در شهر قونیه و در کنار تربت حضرت مولانا اجرا کرده‌اند آغاز خواهد شد.

تقارن زادروز حضرت مولانا با زادروز استاد شجریان باعث شد مسئولین وزارت فرهنگ ترکیه این تصمیم را بگیرند و افتتاح مراسم جهانی حضرت مولانا با صدای آسمانی استاد بی‌بدیل موسیقی ایران‌زمین شجریان اغاز شود.

بیست و نهم سپتامبر ۲۰۲۰ (هشتم مهرماه ۹۹) هنرمند محبوب و ارزنده کشورمان علیرضا قربانی با ما خواهد بود و برنامه سی‌ام سپتامبر به‌صورت آنلاین از بارگاه حضرت مولانا پخش خواهد شد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    22 1
    جام غزل از سکوت سر ریز شده ست، آواز به بغض تو غم انگیز شده ست. ناید ز بهار رستن و عشق و امید، زان روز که عید عاشقان به پاییز شده ست.مولودِ تو را نه من ، که یزدان به شعف، ای بس دو جهان به رقص و گلریز شده ست. صحتش آمال عشق..... زاد روز خداوندگار آواز، حضرت استاد شجریان و حضرت مولانا جلال الدین محمد بر عاشقان فرهنگ و هنر خجسته باد.
    • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 2
      چی میگی تو،؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      1 1
      سراینده ی ابیات فوق بانو سحر عسگری میباشند. درود بر قدرشناسی ایشان.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    8 0
    چه خوب افرین بر مسیولین ترکیه .که چنین بر نامه ای رو گذاشتند.مسیولین ما هم .دنبال توهمات نا کارمدی خودشان هستند
  • کویر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 0
    ای یوسف خوشنام ما ،خوش میروی بر بام ای درشکسته جام ما ،ای بر دریده دام ما ای نور ما ،ای سور ما ، ای دولت منصور ما جوشی بنه در شور ما ، تا می شود انگور ما میلاد خجسته ملای روم و مریدش جناب استاد شجریان بر همه اهل دل ایدون باد