بیت‌کوین کمتر از ۱۰ هزار دلار می شود؟

ایسنا نوشت: ارزش بیتکوین مجددا در آستانه عقب رفتن از کانال ۱۰ هزار دلاری قرار گرفت.

به گزارش سی ان بی سی، غلبه جو ناامیدی روی معامله گران و ریزش شدید شاخص های بورسی و طلا باعث شد تا فشار عرضه در معاملات ارزهای دیجیتالی بالا برود  و بیت کوین با عقب نشینی از کانال ۱۱ هزار دلاری، در یک قدمی عقب گرد به زیر ۱۰ هزار دلار نیز قرار گیرد. در معاملات ارزی، بیت کوین با ثبت ریزش ۳.۴۷ درصدی به ۱۰ هزار و ۴۱۸ دلار رسید.

هر چند برخی از منابع از پیشرفت های جدید دارویی در مقابله با کرونا خبر داده اند،  با این حال شمار مبتلایان به کرونا در جهان بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته است و بسیاری از کارشناسان نگران بروز موج دوم همه گیری به صورت جهانی در پاییز هستند. تاکنون بیش از ۹۶۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و بیم افزایش محسوس شمار قربانیان با تشدید روند فعلی وجود دارد.

میکا ارستلینگ، تحلیل گر ارزهای دیجیتالی در موسسه " جی اس آر" گفت: بازار به شدت نگران خبرهای مربوط به کرونا، تنش های بین آمریکا و چین و زمان بر بودن عرضه واکسن است. صعود ارزهای امن نظیر طلا در معاملات اخیر، معامله گران بیتکوین را به این نتیجه رسانده که دارایی های امن  در حال حاضر مقصد جذابی در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتالی هستند.  

البته ریزش قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت‌کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۶.۷۵ درصد کاهش به ۳۴۱.۵۳ دلار، بیت کوین کش با ۴.۱۶ درصد ریزش به ۲۱۳.۴۳ دلار، لایت کوین با ۶.۴۷ درصد کاهش به ۴۳.۳۲ دلار،  مونرو با ۳.۳ درصد عقب نشینی به ۸۷.۷۴ دلار، دش با ۵.۴۱ درصد ریزش به ۶۶.۰۲ دلار، زدکش با ۴.۰۶ درصد کاهش به ۵۳.۱۸ دلار و میکر با ۳.۳۶ درصد افت به ۴۴۶.۸۹ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =