نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اصلاح​طلبان به دنبال ساختار شکنی بودند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعضی اصولگرایان در ساختار اصولگرایی هستند که فقط شعار اصولگرایی می‌دهند و آن‌ها هیچ کدام از شاخصه‌های اصولگرایی را ندارند.

وی که در همایش بزرگ بصیرت افزایی، بهداشت و سلامت خانوادهای سپاهیان و بسیجیان در مجتمع آیه‌های مشهد سخن می گفت افزود: تفاوتی بین اصولگرایی و اصولگرایان وجود دارد که حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اصولگرایی مجموعه‌ای از اصول و قوانین و شاخصه‌هایی است که در سیره انبیا و ائمه معصومین(ع) مشاهده می شود و اصولگرایان کسانی هستند که در اصول، گرایش، بینش و رفتارهای فردی و مدیریتی و حکومتی خود به این اصول و شاخصه‌ها پایبند باشند و اگر اینگونه باشد اصولگرا هستند در غیر اینصورت اصولگرا نیستند.

سعیدی از جمله پیامدها و دستاوردهای اصولگرایان را ایجاد بستر مناسب برای اجرای تدابیر رهبری نظام دانست و گفت: حذف جریان‌های انحرافی از جریان قدرت و مظلوم پروری و نیز رسیدن به واقعیت و تحقق استکبارستیزی، بخشی از دستاوردهای اصولگرایان است.

وی ادامه داد: تضمین اسلامیت و جمهوریت نظام و نیز پیشرفت در زمینه‌های مختلف و به ویژه بازگشت به گفتمان امام خمینی(ره) همچنین بازگشت به ارزش‌های دینی از جمله دستاوردهای اصولگرایان در طول مدت روی کار آمدن آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از شاخصه‌های اصولگرایان را تبعیت از رهبری نظام و ولی‌فقیه دانست و تصریح کرد: مواضع قوای سه گانه باید هماهنگ باشد، در غیر اینصورت زمینه اختلاف در ارکان نظام به وجود آمده و باعث دوگانگی می‌شود.

وی مقام معظم رهبری را ارائه دهنده اندیشه‌های امام خمینی(ره) و تبیین کننده سیره پیامبر و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید از جامعه‌ای همراه با دولت، مجلس و قوه قضائیه اصولگرا برخوردار باشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در دوران اصولگرایان تاثیرات ایران در معادلات سیاسی منطقه و خاورمیانه روند رو به رشدی داشت و گسترش نقش ایران در منطقه در دوران اصولگرایان باعث ناکامی آمریکا از اجرای طرح خاورمیانه بزرگ شد؛ طرحی که در دوران اصلاحات به دلیل تاثیرات کم ایران در معادلات سیاسی منطقه و خاورمیانه، آمریکا به دنبال اجرایی کردن آن بود.

وی بررسی و آسیب‌شناسی و پیامدهای دوران اصلاحات را حائز اهمیت دانست و گفت: در دوران اصلاحات تمام وقت رهبری نظام برای جلوگیری از انحرافات به وجود آمده سپری شد و باید توجه داشته باشیم، اگر دولت در دست دولتمردان و همراهان انقلاب باشد، امکان تحقق آرمان‌های انقلاب وجود دارد و این در حالی است که در دوران اصلاحات امکان تحقق آرمان‌های انقلاب وجود نداشت.

وی ادامه داد: در دوران اصلاحات افراد درصدد ترویج حداقل مبانی دینی بودند و این ناشی از تفکر سکولاریسمی است؛ چراکه جریان اصلاحات یک جریان دگر اندیش و دارای اندیشه‌های التقاطی و سکولار بود که در قوه مجریه و مققنه رسوخ پیدا کردند و این خطر جدی برای آینده نظام بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم با احساس خطر از آینده نظام و حکومت اسلامی ابتدا مجلس و سپس قوه مجریه را از دست اصلاح‌طلبان درآوردند و فرمان اداره کشور را به اصولگرایان سپردند.

وی یکی دیگر از پیامدهای دوران اصلاحات را ساختارشکنی و عبور از خط قرمزها دانست و افزود: اصلاح‌طلبان به دنبال ساختار شکنی در ارکان نظام و ولایت فقیه بوده و شیوه تسامح و تساهل را در پیش گرفته بودند که باعث به هم ریختن فضای جامعه و انحراف ارزش‌های جامعه و ارزش‌های دینی شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر تدابیر حکیمانه رهبری نظام و ولی‌فقیه نبود، تمامی زحمات انقلاب بر باد می‌رفت.

وی محور انقلاب اسلامی را رهبری ولایت فقیه دانست و افزود: پیوستگی بین مدیریت الهی و قانون الهی لازمه حکومت اسلامی است، بنابراین قانون اساسی بدون ولایت فقیه چه ارزشی دارد؟ در واقع اختیارات ولی‌فقیه در اداره جامعه همان اختییارات انبیا و پیامبر و ائمه معصومین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان و تبعیت از ولایت فقیه و همچنین مرزبندی با جبهه مخالف را نکاتی حائز اهمیت برای اصولگرایان دانست و گفت: مهمترین رکن برای اداره جامعه رهبری الهی در جامعه است؛ همچنین مواضع قوای سه گانه باید هماهنگ با مواضع رهبری باشد.

وی تصریح کرد: مهمترین نشانه حاکمیت دینی، ولی فقیه در جامعه اسلامی است، بنابراین نماد سیره انبیا و ائمه معصومین(ع) در عصر غیبت، ولی‌فقیه است.

سعیدی سال پیش‌رو را حساس‌ترین سال برای اصولگرایان دانست و افزود: دشمنان با تحریم و تمرکز بر روی انقلاب اسلامی ایران به دنبال ایجاد ابهام در عرصه سیاسی و تفرقه‌اندازی در جبهه اصولگرا هستند.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =