کتاب "زیر باران زخم" در شهرکرد رونمایی شد

ایرنا نوشت: همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب "زیر باران زخم" در بستر فضای مجازی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

نویسنده کتاب زیرباران زخم گفت: این کتاب در بردارنده ۱۰۰ شعر در قالب غزل، رباعی، مثنوی و مستزاد و در حوزه دفاع مقدس و به سبک روایی، حماسی و تغزلی سروده شده است.
همایون علیدوستی در آیین رونمایی این کتاب افزود:دفاع مقدس عرصه ظهور زیباترین ارزش‌ها، احساسات و عواطفی انسانی است و این ویژگی‌ها با بدنه شعر جنگ گره خورده و حاصل آن ماندگاری و پایداری خاطرات عرصه‌های مختلف دفاع مقدس است.
یک استاد زبان و ادبیات فارسی نیز گفت: آثار دفاع مقدس در قالب سروده‌ها، خاطره نگاشته‌ها، داستان‌های کوتاه، بلند و رمان، زندگینامه داستانی، وصیت نامه ها، نامه‌ها و جبهه نوشته‌ها، تابلو نوشته‌ها، دیوار نوشته‌ و راه نوشته، سفرنامه‌ها و یادداشت‌های روزانه دسته بندی می‌شود.
وحید خلیلی اردلی افزود: اگر محتوای آثار پایداری به مفاهیم متعالی دیگری همچون شهادت، ایثار، میهن دوستی، از خودگذشتگی، شجاعت بپردازد این آثار از حد ادبیات پایداری صرف، فراتر رفته و به ادبیات پایداری،غنایی رسیده است.
به گفته وی،مجموعه شعر "زیر باران زخم" نمونه از ادبیات پایداری غنایی است که تجربه شعری شاعر در رده‌های مختلف در این کتاب بازتاب یافته است.
این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: اجرای برنامه های کتابخانه عمومی در فضای مجازی از جمله محفل ادبی، رونمایی از کتاب و مسابقات کتابخوانی را تلاشی برای گسترش و تعمیق شعر و ادب در جامعه، تشویق نسل جوان و نوجوان به شعر آزمایی و شعر سرایی و کوششی برای پیوند هر چه بیشتر اهالی فرهنگ و ادب با کتابخانه‌های عمومی است.
هم‌اکنون ۵۴ باب کتابخانه نهادی با بیش از یک میلیون جلد کتاب در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =