سرمایه گذاری در بورس یا سرمایه گذاری در نرم افزار؟

این روزها که تب و تاب بازار سرمایه بسیار داغ شده است، همه به فکر سرمایه گذاری در این بازار و به نوعی حفظ ارزش دارایی‌های خود هستند؛ اما آیا سرمایه گذاری منطقی فقط شامل بورس، طلا، سکه، ملک و دلار می‌شود؟ اگر دارای کسب و کار باشید قطعا جواب منفی خواهد بود ولی برای افرادی که صاحب کسب و کار یا سازمانی نیستند، بهترین انتخاب همان سرمایه‌گذاری در بورس، طلا و ارز به شمار می‌رود.

اجازه بدهید به این شکل شروع کنیم؛

تمامی سازمان‌ها و کسب و کارها، دارایی‌هایی دارند که برای خرید آنها منابع مالی صرف می‌کنند، این دارایی‌ها به مرور زمان با افزایش نرخ قیمت‌ها به دلیل تورم، شامل «افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی» می‌شوند و به نوعی سرمایه اولیه شما را افزایش می‌دهند. حالا تصور کنید که این دارایی خودش بتواند در مدیریت سرمایه و مدیریت کسب و کار به شما کمک کند، کاملا واضح است که سرمایه گذاری در بورس، طلا و ارز پر ریسک هستند و احتمال بازگشت سرمایه مشخص نیست اما نرم افزار یکپارچه مالی و اداری، مدلی از دارایی است که با وجود صرف منابع مالی برای خرید آن، به دلیل توانایی در مدیریت سرمایه فعلی، در طی زمان علاوه بر اینکه هزینه صرف شده برای خودش را به راحتی باز می‌گرداند، در افزایش سرمایه و پیشرفت کسب و کار نیز به خوبی یاور شما خواهد بود.

سرمایه گذاری در نرم افزار یکپارچه مالی و اداری، می‌تواند جلوی هدر رفت منابع مالی و زمانی سازمان یا کسب و کار را بگیرد. احتمالا این سوال برای شما به وجود می‌آید که چطور سرمایه گذاری در نرم افزار می‌تواند باعث رشد و افزایش سرمایه کسب و کار شود؟  

در ادامه با بررسی مزایای استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری، مالی و اداری جواب این سوال را خواهیم یافت؛

  • جلوگیری از هدر رفت زمان و بهره وری:

زمانی که قصد رشد و توسعه کسب و کار خود را دارید، هر کاربر مجموعه شما باید در بالاترین سطح بهره‌وری باشد. به دلیل عدم درگیری کاربران و مخاطبان با چندین سیستم مختلف، زمان صرف شده کاهش یافته و همچنین نیازی به خرید تعداد زیادی سیستم سخت افزاری نیست. بنابراین در صرف هزینه برای سرور، نگهداشت، بکاپ و مستقر کردن یک کاربر برای آن، صرفه جویی خواهد شد که منجر به افزایش بهره‌وری سیستم‌ها می‌شود.

  • جلوگیری از کاهش رضایت مشتریان:

امروزه، مشتریان توقع سرعت و دقت بالا در زمان خرید و یا دریافت خدمات را دارند. اگر سیستم‌های یکپارچه  مالی و اداری نداشته باشید و دچار پیچیدگی‌های زمان‌بر و مشکل ساز شوید، شک نکنید به مرور زمان مشتریان و مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

  • افزایش سرعت رشد مجموعه:

با وجود نرم افزارهای مالی و اداری یکپارچه به دلیل وجود نظم فرآیندهای مدیریت حسابداری و داده‌ها، توسعه سازمان به مکان‌های مختلف و اضافه کردن کانال‌های فروش فرعی، راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

روی کدام نرم افزار مالی سرمایه گذاری کنیم؟

جواب این سوال به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، ولی بهتر است که قبل از خرید نرم افزار یکپارچه مالی و اداری یا تغییر نرم افزار قدیمی به نرم‌افزار جدید ابتدا چند سوال از خودتان بپرسید؛  

  1. کسب و کار شما در  چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟  
  2. چقدر بودجه دارید؟  
  3. کدام مدل نرم افزار مالی و اداری به درد شما می‌خورد؟

کسب و کار شما در  چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟

یک کارگاه تولیدی و یک شرکت بازرگانی را در نظر بگیرید؛

قطعا یک کارگاه تولیدی با یک شرکت بازرگانی تفاوت‌های اساسی با هم دارند که در انتخاب نوع نرم افزار مورد نظرشان تاثیرگذار است؛ به همین دلیل باید به خوبی تشخیص دهید که در کجای بازار قرار دارید تا متوجه شوید کدام نرم افزار مالی و اداری ویژگی‌های متناسب با کسب و کار شما را دارد {شناخت کافی برای خرید نرم افزار یکپارچه مالی ندارید؟ نگران نباشید حساب رایان پارس شما را راهنمایی می‌کند}

چقدر بودجه دارید؟

بودجه یکی از اصلی‌ترین پارامترهای انتخاب هر محصول یا خدمت به شمار می‌رود. به عبارت ساده‌تر هرچقدر بودجه بیشتری داشته باشید، توانایی خرید نرم افزار بهتری خواهید داشت اما گران بودن همیشه به معنی بهترین بودن نیست. قطعا وجود یک قیمت منطقی در کنار ویژگی‌های مناسب می‌تواند گره گشای هر کسب و کاری باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که صرف هزینه برای نرم افزار، از دست رفتن پول نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدتی است که منجر به سوددهی قطعی در آینده می‌شود.

کدام مدل نرم افزاری به درد شما می‌خورد؟

بعد از اینکه دو مرحله بالا را گذراندید، یعنی هم نیازهای خودتان را شناختید هم بودجه مورد نظرتان را برای تخصیص به نرم افزار تعیین کردید، باید بتوانید تفاوت نرم افزارهای یکپارچه و سیستم جامع نرم افزاری را تشخیص دهید.

به احتمال زیاد، همه ما حداقل یک بار با نرم افزارهای Word، Excell و... کار کرده‌ایم، تمامی این نرم افزارها به تنهایی می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند اما، نکته اینجاست که این نرم افزارها در قالب یک پکیج به اسم آفیس (Office)، ارائه می‌شوند که می‌توانند با یکدیگر به خوبی تعامل داشته باشند؛ به این مدل نرم افزارها، «نرم افزار یکپارچه» می‌گویند.

حالا پکیج نرم افزار یکپارچه‌ای را در نظر بگیرید که اختصاصی برای یک حوزه خاص یا یک سازمان خاص ساخته شده است و می‌تواند تمامی نیازهای صفر تا صد آن بخش را با هم برطرف کند، به این نرم افزارها «سیستم جامع نرم افزاری» می‌گویند.

از تمامی صحبت‌هایی که انجام دادیم به این جمع بندی می‌رسیم:

اگر دارای کسب و کاری کوچک هستید، احتمالا تنها چند نرم افزار از پکیج نرم افزارهای یکپارچه مالی (مثل حسابداری مالی، انبار، فروش و...) کار شما را راه می‌اندازد.

اما اگر مدیریت سازمان یا کسب و کار بزرگی را بر عهده دارید، نیاز به استفاده از مجموعه کامل نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری خواهید داشت.

سازمان‌هایی مثل شهرداری‌ها یا بانک‌ها که در یک حوزه تخصصی کار می‌کنند نیز باید به دنبال سیستم جامع نرم افزار مالی و اداری باشند.  

اگر هنوز هم شک دارید که بهترین نرم افزار حسابداری، مالی و اداری برای کسب و کار شما چیست، مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

سخن آخر

شواهد نشان می دهد بسیاری از کسب وکارها به دلیل عدم آگاهی تصمیم گیران و مدیران از نحوه عملکرد و ویژگی‌های نرم افزارهای مالی و اداری، در انتخاب این نرم افزارها دچار تردید و درنهایت شکست می‌شوند. هیچکس بهتر از شما به کسب و کار یا سازمانتان واقف نیست. بنابراین از تولیدکنندگان نرم افزارهای مالی و اداری بخواهید قبل از اینکه خرید کنید، به شما ثابت کنند که می توانند نیازهای شما را در محیط کسب و کارتان برآورده کنن. شرکت حساب رایان پارس با تجربه دو دهه فعالیت در زمینه نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری، آمادگی ارائه پیشنهادات جذاب برای سرمایه گذاری شما در نرم افزار مورد نیاز سازمانتان را دارد و برای این کار قبل از فروش نرم افزار، مشاوره رایگان و مناسب به شما ارائه خواهد داد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435905