دانشگاه علم و فرهنگ، رتبه یک نوآوری کشور

دانشگاه علم و فرهنگ در سومین دهه فعالیت خود و پس از توسعه کمی، نهادینه کردن آموزشهای کیفی و ترویج پژوهشهای کاربردی همگام با دانشگاههای پیشرفته جهان با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه در مسیرکارآفرینی حرکت میکند و تلاش دارد در قالب دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین نقش جدیتری در آموزش‌های نوین، ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و خلق ارزش‌های اجتماعی ایفا نماید.

دانشگاه علم و فرهنگ بزرگ‌ترین دانشگاه غیر دولتی کشور است که با بیش از 800 عضو هیات علمی و استاد مدعو، در 91 رشته تحصیلی(6 رشته در مقطع دکتری،53رشته در مقطع‌ کارشناسی‌ارشد و 32 رشته در مقطع کارشناسی) به حدود9000 دانشجو، خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می‌نماید. 

دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برترین دانشگاه غیر دولتی کشور وابسته به‌ جهاد دانشگاهی(ACECR) بوده و در قالب پنج دانشکده «فنی و مهندسی»، «هنر و معماری»، «علوم انسانی»، «علوم گردشگری» و «علوم و فناوری‎های نوین زیستی» فعالیت می‌کند. 

این دانشگاه در سال جاری مرکز آموزش‌های الکترونیکی خود را راه اندازی نموده و درحال حاضر با  تکمیل  و تجهیز زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کلاس‌های درس، به روز رسانی مداوم سیستم‌های آموزشی مجازی و آموزش اساتید و نیروهای پشتیبان آمادگی برگزاری کلاس‌های درسی را به صورت  ترکیبی از آموزش حضوری و آموزش مجازی دارد.  

کیفیت بالای آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده تا فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و مقاطع مختلف این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی همواره رتبه‌های برتر را کسب نمایند. 

خلق ارزش‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان رتبه یک نوآوری کشور است و با همین رویکرد، این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی معمول خود در بخش اشتغال و کارآفرینی دارای دغدغه‌های جدی است. از این رو تلاش کرده تا در قالب‌های مختلف از جمله ایجاد نخستین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، تاسیس بنیادکسب وکار، ایجاد موسسه توسعه پایدار گردشگری و همچنین توسعه مراکز آموزش‌های تخصصصی کوتاه مدت، گام های عملیاتی در بخش مهارت آموزی دانشجویان و اشتغال دانش آموختگان و متخصصان ایفا نماید. دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از بدو ورود، بسترهای مناسبی برای مهارت آموزی در رشته‌های تخصصی خود دارند و برخی از این دانشجویان در ترم های 3 و 4 شرکت‌های دانش بنیان خود را با همکاری دانشگاه و اساتید خود راه اندازی می نمایند.  

دانشگاه علم و فرهنگ با بهره‌گیری از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی نظیر پژوهشگاه رویان، مرکز ذخایر ژنتیک ایران، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده توسعه تکنولوژی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی، پژوهشکده فرهنگ و هنر کیفیت دوره‌های تحصیلی خود را ارتقاء داده است و بر اساس رتبه بندی سایمگو اسپانیا این دانشگاه توانسته رتبه یک نوآوری ایران را به خود اختصاص دهد و دهمین دانشگاه کشور ‌و۶۶۰ امین دانشگاه جهان باشد. 

از آنجاکه‌ علم ودانش مرز نمی شناسد دانشگاه علم و فرهنگ با هدف توسعه همکاری‌های علمی و تبادل دانش با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، همکاری های اثربخش و خوبی با دانشگاه های کشورهای اتریش، آلمان، مالزی، انگلستان، سوئد، ارمنستان و آذربایجان در قالب تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌های مشترک علمی، برگزاری کنفرانس وسمپوزیوم های بین المللی و همچنین برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت  حضور و مجازی دارد ‌که این امر منجر به ارتقاء کیفی دوره‌های دانشگاه علم و فرهنگ شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436127