به نمایندگان به جای دناپلاس، هواپیمای شخصی بدهید؛ شاید قانع شدند!

کاربران خبرآنلاین واکنش های منفی به ماجرای واگذاری خودروهای دناپلاس به مجلسی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واگذاری خودروی چندصدمیلیونی دناپلاس به برخی نمایندگان حاشیه عجیب هفته گذشته دنیای سیاست بود.روح‌الله ایزدخواه ،عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی  در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خبر داد و نوشت: «در ابتدای شروع مجلس شورای اسلامی فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می شود.

٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه های دفتری ماهانه حذف می شود.

٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم. قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.»

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید لواسانی، امام جمعه لواسان نیز در توئیتی به اعطای خودروی سواری دنا به نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و نوشت:« واقع غیرقابل پذیرش است اینکه ماشین ایرانی این همه گران است، بماند. اما اینکه نمایندگان مجلس دنا پلاس را قسطی گرفته اند یعنی چه؟ آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟ منتظر روشنگری نمایندگان انقلابی هستیم...» 

احمد توکلی، هم طی مکاتبه ای خواستار عذرخواهی مجلس از مردم بابت تحویل ۳۵۰ خودروی لوکس به نمایندگان شد و از آنان خواست تا با بازگردان آنها، خودروهای ارزان‌تری را جهت خدمت جایگزین کنند. او در نامه ای نوشت:« علی (ع)  که حجت بر ماست وقتی استاندارش مهمانی یک ثروتمند را می‌پذیرد در نامه‌ای تاریخی به او اعتراض می‌کند که «گمان نمی کردم دعوت یک سورچرانی را بپذیری که ثروتمندان در آن استقبال می‌شوند و بینوایان از شرکت در آن منع می‌گردند» و برای حاکم اسلامی ویژگی‌هایی می‌شمارد که از آن جمله شراکت با مردم در سختی‌های معیشتی و همراهی با آنان، در تلخی‌های زندگی است که با توجه به شرایط سخت امروز که به تعبیر پیامبر صلی الله علیه و آله سیاستمداران، و عالمان مسئول اصلی آن هستند، نباید از همدردی غفلت شود. همینطور توصیه اکید حضرت امیر است که در برخورداری مادی خود را مقدم بر مردم قرار ندهید که در این صورت هلاکت آغاز می‌شود.

جنجال ها و موج واکنش ها از بهارستان نشین ها باعث شد تا برخی نمایندگان در پاسخ به انتقادات از محق بودنشان در دریافت این خودروها بگویند. پاسخ و توجیهاتی که با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود:« آیا یک نماینده مجلس برای انجام امورات مرتبط با وظایف نمایندگی خود، باید از خودروی اعطایی چند صد میلیونی استفاده کند؟»

ببین به کیا رای دادیم...

اکثر کاربران خبرآنلاین با این اقدام مجلس مخالفت کردند. به طور مثال کاربری نوشت:« اگر به همه مردم ایران با این شرایط و قیمت خودرو بدهند مشکلی نیست اگر در جنگ اقتصادی هستیم همه باید با هم در شرایط جنگی باشیم.» 

فرد دیگری هم برای مجلس نوشت:« ببین ب کیا رای دادیم. مردم پراید هم نمیتونن بخرن اونوقت ...» محمدرضا هم نوشت:« کاری به اعطای خودرو ندارم ولی عکس العمل نماینده ها قابل تامل و تاسف بود.»

کابر دیگری هم که نامش را منتشر نکرده است، برای خبرآنلاین نوشت:« با 4 هزار رای رفته مجلس توی این دو سه ماه هم فقط فکر جیب خودشان بودند وام مسکن خودرو حقوق و وووووو ملت هم که بی خیال.» دیگری هم نوشت:« اگر نظر من مهمه ! به نماینده ها هواپیمای شخصی بدین . شاید قانع شدن !؛ از این مملکت رفتن، و ما رو به آرامش رسوندن.»

رضا هم نوشت:« نماینده از تهران که با هواپیما به استانش می رود و بعد میتواند از ماشین فرمانداری شهرش استفاده کند. خدایی ظلم است با دهها میلیون حقوق و خانه ۳۰۰ متری و .... چگونه میتواند بداند مشکل من بازنشسته را بعد از ۳۲ سال با حقوق سه میلیونی چیه؟»

فردی هم نوشت:« وای به روزی که بگندد نمک!» صادقی نیز نوشت:« حضرات نماینده مجلس بگذارید عرق راهتون که تازه رسیدید خشک بشه حالا حالاها وقت دارید از این رانت ها بگیرید.» صداقت برای خبرآنلاین نوشت:« ما مردم چقدر بدبختیم اینا شدند نماینده ما» 

نمایندگان انقلابی باید از خودروی مجهز استفاده کنند

در این میان تعداد اندکی هم با واگذاری خودروی دناپلاس با نمایندگان موافقت کردند اما به شکلی کنایه آمیز. به طور مثال کاربری نوشت:« من حاضرم بیشتر از این هم بگیرند ولی به مردم خدمت کنند. که متاسفانه عین قبلی ها فقط به خود خدمت می کنند.»

فردی هم نوشت:« دادن خورد رویی که نماینده با آن مشکل حوزه انتخابیه اش حل کند چه اشکالی دارد، مشکل حوزه انتخابیه حل شود.» حمید حیدری هم نوشت:« من موافقم. نمایندگان انقلابی باید برای تسریع در کار خلق الله از خودروهای مجهز و سریع استفاده کنند دیگه...»

محمود نوشت:« من موافقم.البته اگه قانع باشن که بعید میدونم.» 

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =